درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 65
بازدید ماه : 178
بازدید کل : 60175
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




در مطلب حاضر نويسنده كوشيده است براساس حديث وارد شده از، پيامبر اكرم(ص)، روزگار قبل از قيامت را ترسيم نمايد. هرچند در حال حاضر نمي توان همه نشانه هاي مطرح شده در حديث را مشاهده كرد اما توجه به آنها مي تواند موجب عبرت و بصيرت شود.
معاد يا وقوع قيامت
اصل پنجم از اصول دين مبين اسلام، كه از وجوه مشترك ميان تمامي اديان آسماني مي باشد، اصل «معاد» است.
كلمه معاد، از ريشه ع-و-د، و به معناي بازگشت، زمان بازگردانيدن و بازگشت گاه است (واژه هاي قرآن/ ص 165) و منظور از آن در اصطلاح علوم ديني عبارت است از روزي كه اوضاع جهان و نظام هستي دگرگون شده و تمامي انسان ها به امر خداوند و با قدرت كامله او سر از خاك برون آورده و پس از حضور در محضر او و سؤال و جواب از اعمالشان در طول حيات دنيوي، به مقتضاي اعمال و افعالي كه انجام داده اند، پاداش و يا كيفر دريافت مي نماييد. و اما يكي از سؤالاتي كه از ديرباز و به هنگام مطرح شدن مباحث مربوط به معاد، ذهن آدمي را به خود مشغول داشته و درصدد جست و جوي پاسخي براي آن بوده، اين سؤال است كه: قيامت چه زماني برپا مي شود؟
و اگر به آن دسته از آيات قرآن كريم كه به توصيف قيامت و بيان اوضاع و احوال آن مي پردازد نظري هرچند گذرا نمائيم، خواهيم ديد كه اين سؤال از آن جمله سؤالاتي بوده كه ذهن مردمان عصر بعثت را هم مي آزرده و براي دريافت پاسخ، به كرات آن رابا پيامبر گرامي اسلام (ص)، در ميان مي نهاده اند. به عنوان نمونه در آيه 42 از سوره مباركه نازعات مي خوانيم كه: «يسئلونك عن الساعه آيان مرسيها» (از تو درباره قيامت مي پرسند كه چه زماني خواهد بود؟) ولكن از آنجا كه علم به زمان وقوع قيامت از علوم مختص به ذات پروردگار است، آن حضرت(ص) در پاسخ از اين سؤال اظهار بي اطلاعي نموده و به امر خداوند مي فرمود: «انما علمها عند ربي (اعراف/ 187)» و البته منحصربودن اين علم به خداوند و نيز مخفي بودن هنگامه حدوث معاد از بشر، بدون شك داراي علل و حكمتهاي بي شماري است كه در كتب و رسائلي كه راجع به معاد به نگارش درآمده اند مذكور است و مادر اينجا و در اين مقاله درصدد برشمردن آنها نيستيم، بلكه مي خواهيم با ذكر روايتي از پيامبراكرم(ص) به ذكر اين نكته بپردازيم كه هرچند زمان وقوع قيامت از ديد و تيررس عقل بشر مخفي نگهداشته شده و ما را به زمان دقيق آن حادثه عظيم آگاهي نيست وليكن در برخي از روايات اشارات و تصريحاتي به بعضي از علائم قيامت گرديده كه با ملاحظه آنها درمي يابيم كه عليرغم تصور عامه انسانها كه مي پندارند زماني طولاني تا وقوع قيامت باقي است، اتفاقاً «قيامت بسي نزديك است!» و به تعبير ديگر «تا قيامت راهي نمانده است!»
و اما روايت موردنظر ما، روايتي است كه مفسر كبير قرآن حضرت علامه طباطبايي(ره) آن را در جلد پنجم الميزان و ذيل آيات 45-15 سوره مباركه مائده به نقل از تفسير قمي آورده وبه صحت صدور آن از حضرت ختمي مرتبت(ص) تصريح فرموده است. هنگامي كه با دقت به مضامين و جملات اين روايت نگاه مي كنيم درمي يابيم كه بسياري از آن علائم و نشانه ها در عصر ما واقع شده و مشاهده مي شوند و به همين خاطر چاره اي نداريم جز اينكه به اين حقيقت اعتراف نمائيم كه: قيامت نزديك است! و ما قبل از آوردن روايت مذكور ناچار به ذكر اين نكته هستيم كه مطالعه و مشاهده اين روايت و امثال آن هرگز نبايد موجب وحشت و نگراني ما شود بلكه به عكس بايد آن را به منزله بانگ جرسي بدانيم كه ما را از خواب غفلت، بيدار نموده و به فراهم آوردن زاد و توشه اي بيشتر براي روز تنهايي فرامي خواند، تا شايد در اندك فرصت باقيمانده دست و پايي كرده و از مهلكه عظيم دنيا و دنياپرستي جان سالم بدر بريم.
و اما روايت نشانه هاي وقوع قيامت
«... سليمان بن مسلم خشاب از عبدالله بن جريح مكي از عطاءبن ابي رياح از عبدالله بن عباس نقل كرده كه گفت: با رسول خدا به زيارت حج رفتيم، همان حجي كه بعد از آن رسول خدا صلي الله عليه و آله از دنيا رفت- و يا به عبارت ديگر حجه الوداع- رسول خدا صلي الله عليه و آله درب كعبه را گرفت و سپس روي نازنين خود را به طرف ما كرد و فرمود: مي خواهيد شما را خبر دهم از علامات قيامت؟ و در آن روز سلمان رضي الله عنه از هر كس ديگر به آن جناب نزديك تر بود، لذا او در پاسخ رسول خدا صلي الله عليه و آله عرضه داشت: بله يا رسول الله.
حضرت فرمود: يكي از علامت هاي قيامت اين است كه نماز ضايع مي شود- يعني از ميان مسلمين مي رود- و از شهوات پيروي مي شود و مردم به سوي هواها ميل مي كنند، مال مقامي عظيم پيدا مي كند و مردم آن را تعظيم مي كنند، دين به دنيا فروخته مي شود، در آن زمان است كه دل افراد با ايمان در درونشان براي منكرات بسياري كه مي بينند و نمي توانند آن را تغيير دهند آب مي شود آن چنان كه نمك در آب حل مي گردد. سلمان با تعجب عرضه داشت: يا رسول الله به راستي چنين روزي خواهد رسيد؟
فرمود: آري به خدايي كه جانم به دست اوست، اي سلمان در آن هنگام سرپرستي و ولايت مسلمانان را امراي جور به دست مي گيرند امرائي كه وزرائي فاسق و سرشناساني ستمگر و امنائي خائن دارند!
سلمان پرسيد: براستي چنين وضعي پيش خواهد آمد يا رسول الله؟
فرمود: آري به آن خدايي كه جانم به دست او است اي سلمان دراين موقع منكر، معروف، و معروف، منكر مي شود، خائن امين قلمداد مي گردد و امين خيانت مي كند، دروغگو تصديق مي شود و راستگو تكذيب مي گردد.
سلمان با تعجب پرسيد: يا رسول الله به راستي چنين چيزي خواهد شد؟
فرمود: آري به آن خدايي كه جانم به دست اوست اي سلمان در آن روزگار زنان به پست و مقام مي رسند و كنيزان طرف مشورت قرار مي گيرند و كودكان بر فراز منبر مي روند و دروغ نوعي زرنگي و (دادن) زكات خسارت، و خوردن بيت المال نوعي غنيمت شمرده مي شود، مرد به پدر مادرش جفا ولي به دوستش نيكي مي نمايد و ستاره دنباله دار طلوع مي كند. سلمان باز پرسيد: يا رسول الله آيا چنين چيزي خواهد شد؟
فرمود: آري به آن خدايي كه جانم به دست اوست اي سلمان! دراين موقع زن با شوهرش در تجارت شركت مي كند و باران در فصلش نيامده بلكه در گرماي تابستان مي بارد و افراد كريم سخت خشمگين مي گردند، مرد فقير تحقير مي شود، در اين هنگام بازارها به هم نزديك مي شوند. وقتي يكي مي گويد: «من چيزي نفروختم» و آن ديگري مي گويد: «من سودي نبرده ام» طوري مي گويند كه هر شنونده مي فهمد دارد به خدا بدوبيراه مي گويد.
سلمان پرسيد: آيا حتما چنين وضعي خواهد شد يا رسول الله؟
فرمود: آري به آن خدايي كه جانم به دست اوست، اي سلمان دراين هنگام اقوامي بر آنان مسلط مي شوند كه اگر لب بجنبانند كشته مي شوند و اگر چيزي نگويند دشمنان همه چيزشان را مباح و براي خود حلال مي كنند تا با بيت المالشان كيسه هاي خود را پركنند و به ناموسشان تجاوز نموده، خونشان را بريزند و دلهاشان را پراز وحشت و رعب كنند و درآن روز مؤمنين را جز درحال ترس و وحشت و رعب و رهبت نمي بيني.

سلمان عرضه داشت: يارسول الله آيا چنين روزگاري بر مؤمنين خواهد گذشت؟
فرمود: آري به آن خدايي كه جانم به دست او است اي سلمان دراين هنگام چيزي از مشرق مي آورند و چيزي از مغرب تا امت اسلام را سرپرستي كنند،(1) در آن روز واي به حال ناتوانان امت من، از شر شرقي و غربي ها و واي به حال آن شرقيان و غربيان از عذاب خدا، آري نه به صغير رحم مي كنند و نه پاس حرمت كبير، را دارند و نه از هيچ مقصري عفو مي كنند، اخبارشان همه فحش و ناسزاست، ظاهر آنان مثل ظاهر انسان ها است ولي دلهايشان دلهاي شياطين است.
سلمان عرضه داشت: يا رسول الله آيا چنين روزي خواهد رسيد؟
پيامبر(ص) فرمود: آري به آن خدايي كه جانم به دست اوست اي سلمان، دراين هنگام مردان به مردان اكتفا مي كنند و زنان به زنان و همان طوري كه پدر و اهل خانواده نسبت به دختر غيرت به خرج مي دهند نسبت به پسر نيز غيرت به خرج مي دهند. (2) مردان به زنان شبيه مي شوند و زنان به مردان و زنان بر مركب ها سوار مي شوند كه از طرف امت من لعنت خدا بر آنان باد.
سلمان از در تعجب پرسيد: يا رسول الله آيا چنين وضعي پيش مي آيد؟
فرمود: آري به آن خدايي كه جانم به دست او است اي سلمان، در اين هنگام مساجد طلاكاري و زينت مي شود آنچنان كه كليساها و معبد يهوديان زينت مي شود، قرآنها به زيورآلات آرايش و مغازه ها بلند (3) و صف ها طولاني مي شود اما با دلهايي كه نسبت به هم خشمگين است و زبان هايي كه هريك براي خود منطقي دارد.
سلمان پرسيد: يا رسول الله آيا اين وضع پيش مي آيد؟
رسول اكرم(ص) فرمود: آري به آن خدايي كه جانم به دست اوست، در آن روز مردان و پسران امت من با طلا خود را مي آرايند و حرير و ديبا مي پوشند و پوست پلنگ كالاي خريد و فروش مي گردد.
سلمان پرسيد: يا رسول الله آيا اين نيز واقع خواهد شد؟
حضرت فرمود: آري به آن خدايي كه جانم به دست اوست، اي سلمان در آن روز ربا همه جا را مي گيرد و يك عمل آشكار مي شود و معاملات با غيبت و رشوه انجام مي شود و دين خوار و دنيا بلندمرتبه مي شود.
سلمان گفت: يا رسول الله آيا اين نيز واقع خواهد شد؟
پيامبر(ص) فرمود: آري به آن خدايي كه جانم به دست او است اي سلمان، دراين هنگام طلاق زياد مي شود و هيچ حدي جاري نمي گردد و البته خداي تعالي از اين بابت هرگز متضرر، نمي شود. (4)
سلمان عرضه داشت: يا رسول الله آيا اين نيز واقع خواهد شد؟
حضرت فرمود: آري به آن خدايي كه جانم به دست اوست اي سلمان، در اين زمان كنيزان آوازه خوان و نوازنده پيدا مي شوند و اشرار امت من بر امت حكومت مي كنند. ]باز هم انديشه كنيد در نوع حكومت ها در كشورهاي اسلامي و جهان اسلام [



ادامه مطلب ...


یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 15:4 ::  نويسنده : Hadi
دو نفر از دوپینگی‌های جدید فوتبال ایران، با تستی که بعد از دربی 73 داده بودند دوپینگی شناخته شده‌اند.
به گزارش بي باک به نقل از خبرآنلاین؛ فدراسیون فوتبال اخیرا اعلام کرده که سه فوتبالیست لیگ برتری دوپینگ کرده‌اند. طبق اخبار، این بازیکنان در استقلال و پرسپولیس بازی می‌کنند و نکته جالب توجهی که اخیرا مشخص شده این است که دو نفر از آن‌ها، بعد از دربی 73 تست دوپینگ داده بودند که همان نمونه‌ها مثبت درآمده است. با این حساب دو نفر از بازیکنانی که در دربی 73 بازی کردند، دوپینگی بوده‌اند. دربی 73 همان مسابقه‌ای بود که پرسپولیس در آن با نتیجه 3 بر صفر نتیجه را واگذار کرد و پس از آن حمید استیلی از سرمربیگری پرسپولیس کنار کشید.
اخیرا هم یکی از مربیان لیگ برتری اعلام کرده ماده ای که 3 بازیکن لیگ برتری را دوپینگی کرده، ماده ای است که در پودرها و مکمل های موجود در بازار ایران وجود دارد و اگر قرار باشد براساس این ماده بازیکنان را محروم کنند، باید کل فوتبال ایران را محروم کنند! اما احمد هاشمیان رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال حرف های این مربی را غیر کارشناسانه دانسته و گفته که این ماده از سه سال گذشته تا به حال در لیست مواد ممنوعه بوده و فدراسیون از بازیکنان زیادی تست گرفته اما آن ها در سلامت کامل، مشغول فعالیت خود هستند.


یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 14:59 ::  نويسنده : Hadi
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که نتیجه همکاری و همراهی دولت اصلاحات با آمریکا و غرب این بود که مسئله هسته‌ای ما به تعلیق درآمد و تحقیر ملی را در پی داشت.

به گزارش فارس، محمد کوثری از جبهه پایداری انقلاب اسلامی، پرویز سروری از جبهه متحد اصولگرایان و سهیلا جلودارزاده از جبهه اصلاحات امشب در برنامه"دیروز، امروز، فردا" حضور داشتند.

پرویز سروری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این برنامه  به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما در حال حاضر در شرایط شعب ابیطالب نبوده بلکه در زمان بدر و خیبریم، اشاره کرد و اظهار داشت: ما اکنون در شرایطی نیستیم که استراتژی‌مان صرفا صبر باشد، بلکه شرایط ما همچون زمان هجرت مسلمانان از مکه به مدینه و قدرت پیدا کردن آنهاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه شناخت غلط از عرصه‌های داخل و نظام سلطه موجب می‌شود تا مسیر غلط ادامه پیدا کند، تصریح کرد: یک عده تلاش می‌کنند تا آدرس غلط به جامعه داده و شرایط کشور را سیاه‌نمایی کنند و در مقابل از شرایط نظام سلطه سفید‌نمایی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط کشور ما در حال حاضر به گونه‌ای است که تهدید را با تهدید و تحریم را با تحریم جواب می‌دهد، افزود: جمهوری اسلامی ایران در معادلات فعلی نظام بین‌المللی و منطقه بسیار تعیین‌کننده است.

سروری بر همین اساس به سیاست خارجی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره و اضافه کرد: سیاست خارجی ما قبل از پیروزی انقلاب مبتنی بر انفعال، وابستگی و تبعیت از نظام سلطه بود. اما با پیروزی انقلاب اسلامی اقتدار، عزت و مصلحت بر سیاست خارجی‌ کشورمان حاکم شد و این حرکت از موضع متهم به مدعی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه سخنان خود به موضوع هسته‌ای شدن ملت ایران اشاره کرد و اظهار داشت: خانم جلودارزاده به مطالبی اشاره کرد که بسیار دامنه‌دار است و اینکه ما در موضوع هسته‌ای چکار کردیم که امروز باید اینگونه سؤال‌ها را پاسخ دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در زمان دولت اصلاحات با شعار هضم در نظام بین‌الملل و همکاری برای ایجاد بسترهای مناسب به نوعی از نظام سلطه تبعیت داشتیم، یادآور شد: آنها به ما گفتند تعلیق کنید، دوربین‌ها را نصب کنید، پروتکل الحاقی که مصوب مجلس نیست را اجرایی نمایید و در پاسخ به همه آنها گفتند سمعا و طاعتا و نتیجه این شد که ما به تعلیق کامل رسیدیم.

سروری بر همین اساس به جمله وزیر خارجه آلمان در آخرین جلسات دولت اصلاحات مبنی بر اینکه "بحث ما تعلیق نیست بلکه شما باید موضوع هسته‌ای را در کشورتان خاتمه یافته قلمداد کنید"، اشاره کرد و گفت: وی عنوان می‌کرد که شما منابع فسیلی دارید و باید با آن کشورتان را اداره کنید؛ ما نمی‌توانیم به شما اجازه دهیم که منابع هسته‌ای حتی صلح‌آمیز آن را داشته باشید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در عین حال به اظهارات وزیر خارجه انگلیس به سولانا در اواخر دولت اصلاحات اشاره کرد که به صورت مکتوب وجود دارد و اظهار داشت: نتیجه این همراهی و همکاری، پالس‌های مثبت و چراغ‌های سبز چیزی جز تحقیر ملی ایران نبود.

وی خطاب به جلودارزاده تصریح کرد: سؤال ما از ایشان این است که ما چند سال دیگر باید تعلیق می‌کردیم و طبق اوامر نظام سلطه عمل می‌کردیم. تا مطالبی را که ایشان می‌خواهند را بدست می‌آوردیم.

سروری با تاکید بر اینکه هرگاه کشور بیشترین همکاری بین‌المللی را با دیدگاه‌های آمریکا و غرب انجام داده بیشترین تحریم‌ها علیه ما صورت گرفته است، یادآور شد: در برنامه چهارم توسعه مطالبی در خصوص ارتباط با اسرائیل و مسائل اینچنینی مطرح شد از این رو همه همکاری‌ها از طرف ما در دولت اصلاحات صورت گرفت اما هرچقدر ما در نگاه مثبت پیشروی می‌کردیم آنها ایران را منزوی‌تر و محدودتر کردند و در واقع تحقیر ملی بر ما روا داشتند.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه عزت، حکمت و مصلحت در زمان دولت اصولگرا انجام شد، اظهار داشت: از خانم جلودارزاده این سؤال را دارم که چه زمانی غربی‌ها بر اساس مبانی کارشناسی ما عمل کردند، آنها همواره می‌گفتند آژانس نباید سیاسی شود و آژانس یک مرکز کاملا کارشناسی است درحالی که قطعنامه‌های آنها همچون قطعنامه حقوق بشر همواره در مسائل سیاسی شکل گرفته است.

وی بر همین اساس به موضع انفعال و اقتدار اشاره و تصریح کرد: هرگاه در کشورمان بر اساس اقتدار عمل کرده‌ایم، عرصه‌های جدیدی برای ملت بوجود آمده‌ اما هرگاه دارای انفعال بوده‌ایم پس رفت و عقب‌گرد داشته‌ایم.

سروری در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه موضع مجلس در خصوص ادعاهای متهمان فتنه سال ۸۸ چیست، گفت: ما در انتخابات ۸۸ با شرایط عجیبی روبرو بودیم؛ جمهوری اسلامی ایران که خود بنیانگذار مردم‌سالاری دینی حداقل در عصر معاصر به شمار می‌رود، یک دفعه با اقدام غیرقابل قبولی مواجه شد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه عده‌ای با سازوکار قانونی وارد انتخابات شدند، اما در نهایت با سازوکار غیرقانونی مطالبات خود را پیگیری کردند، افزود: ظرفیت‌های امنیت کشور در آن شرایط به یک عنصر ضد امنیتی تبدیل شد.

وی بر همین اساس به عناصر رقابت، شفافیت و مشارکت در انتخابات‌ها اشاره و اضافه کرد: انتخابات سال ۸۸ نیز با سعه صدر نظام این ۳ عنصر را دارا بود و مردم با بصیرت و صبر انقلابی مطالبات خود را مطرح کردند اما در روز انتخابات یک دفعه قطار از ریل قانونی خارج شد.

سروری در خصوص فعالیت‌های مجلس در انتخابات فتنه ۸۸ گفت: مصوبات و اقداماتی از سوی مجلس در خصوص انتخابات ۸۸ شکل گرفت؛ فراکسیونی در این زمینه بوجود آمد و یک راهپیمایی نیز در مجموعه مجلس شکل گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور شد: ما از روز اول در کمیسیون امنیت ملی به صورت فعال در این زمینه با همه افراد، کاندیداها، مراجع عظام و شخصیت‌های تأثیرگذار جلسه داشتیم و تلاشمان این بود که به گونه‌ای حرکت کنیم تا شکل کنترلی داشته باشد.

وی بر همین اساس به تشکیل کمیته بررسی موضوعات پس از انتخابات اشاره و اضافه کرد: در این کمیسیون تا عمق ماجرا پیش رفتیم و گزارش آن ارائه داده شد؛ در مجموع می‌توان گفت مجلس در این زمینه دچار نقاط قوت و ضعف است.

سروری در ادامه سخنان خود به حضور مردم در نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت:  در ۲۲ بهمن امسال همه طیف‌ها حضور داشتند و این خود نشان می‌دهد که مردم مصالح کشور را به تمایلات سیاسی خود ترجیح می‌دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه همواره در رقابت‌ها رفاقت وجود داشته است، اظهار داشت: متاسفانه در فتنه ۸۸ یک عده فرآیند قانون را زیر پا گذاشته و تلاش می‌کردند خود را محور قانون قرار دهند؛ یکی از شخصیت‌های اثرگذار در انتخابات به بنده گفت "من به آقای موسوی زنگ زدم و به وی گفتم بنده وزیر کشور بودم و اقداماتی که شما در شب جمعه انتخابات انجام دادید، به شدت بر ایجاد تقابل بین مردم و لشکرکشی آنها تاثیر داشت".



یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 14:57 ::  نويسنده : Hadi
مرد شیطان صفت که با طرح نقشه ای شوم زن جوانی را مورد آزار و اذیت قرار داده بود با تائید حکم اعدامش از سوی قضات دیوان عالی کشور در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.
به گزارش افکار نیوز به نقل از خبرانلاین،سال گذشته مردی با مراجعه به پلیس آگاهی استان فارس راز این جنایت سیاه را فاش کرد. او در شکایت خود گفت: چند شب قبل یکی از دوستانم من و همسرم را برای شام به خانه اش دعوت کرد. بعد از خوردن شام دچار سرگیجه شده و به خواب رفتم. وقتی بیدار شدم صبح شده بودم. دوستم ادعا کرد که به علت خستگی بعد از شام خوابم برده بود و او وقتی آن وضع مرا دیده دلش نیامده از خواب بیدارم کند. از آن روز به بعد رفتار همسرم تغییر کرد. او خیلی ساکت و گوشه گیر شده بود

. وقتی درباره تغییر رفتارش پرسیدم گفت که دوستم بعد از بیهوش کردن من او را مورد آزار و اذیت قرار داده است.ماموران در ادامه به تحقیق از زن جوان پرداختند که او اظهارات همسرش را تائید کرد.

کارآگاهان پلیس پس از افشای راز این جنایت سیاه وارد عمل شده و مرد شیطان صفت را در عملیاتی ضربتی در یکی از شهرهای اطراف شیراز دستگیر کردند. در ادامه با توجه به حساسیت ماجرا پرونده به شعبه دوم دادگاه فرستاده و در وقت فوق العاده به آن رسیدگی شد.

در جلسه دادگاه که به ریاست عرفانی زاده –رییس شعبه دوم دادگاه کیفری- و با حضور فارسی، رستگاری، مظفر و سجادی نژاد- چهار قاضی مستشار – برگزار شد، متهم با اعتراف به جرم خود گفت: شب حادثه دچار وسوسه شده و نقشه شیطانی خود را اجرا کردم.

قضات دادگاه با توجه به اعترافات متهم و شکایت شاکی پرونده مرد شیطان صفت را به اعدام محکوم کردند. با اعتراض متهم، پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دادگاه دیوان عالی کشور هم حکم مجازات را تائید کردند. با تائید حکم اعدام ، مرد شیطان صفت در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.


یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 14:54 ::  نويسنده : Hadi

به گزارش افکار نیوز به نقل از سپاه ؛ مرحله مقدماتی رزمایش "والفجر" نیروی زمینی سپاه صبح امروز با رمز مقدس یا فاطمه الزهرا(س) در کویر مرکزی و منطقه عمومی یزد آغاز شد.
سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در آغاز این رزمایش به خبرنگار اعزامی سپاه نیوز به منطقه گفت: این رزمایش به عنوان مرحله نهایی سلسله رزمایش‌های نیروی زمینی سپاه در سال ۱۳۹۰ و با حضور بخشی از یگان‌های پیاده و تعداد زیادی از گردان‌های امام حسین(ع) بسیجی برگزار می‌شود.
سردار پاکپور از حضور با نشاط و پرشور رزمندگان بسیجی در این رزمایش خبر داد و افزود: رزمندگان بسیجی سازماندهی شده در گردان‌های امام حسین(ع) لشکر عملیاتی ۱۸ الغدیر یزد، تحت کنترل عملیاتی قرارگاه کربلای نیروی زمینی سپاه با شرکت در رزمایش "والفجر"، اقتدار و میزان آمادگی‌های خود برای رویارویی با تهدیدات و تعرضات عملی احتمالی دشمنان انقلاب و میهن اسلامی را به نمایش می‌گذارند.
فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: یکپارچگی، هم‌افزایی، هماهنگی و اقتدار برای اجرای عملیات‌های رزمی و تاکتیک‌ها و روش‌های نوین دفاعی مشترک بین نیروهای پیاده و گردان‌های عملیاتی متشکل از نیروهای سلحشور و مخلص بسیجی از ویژگی‌های رزمایش "والفجر" به شمار می رود.
گفتنی است مرحله اصلی و پایانی رزمایش "والفجر" نیروی زمینی سپاه فردا دوشنبه در منطقه عمومی استان یزد برگزار می‌شود.

آغاز رزمایش "والفجر" نیروی زمینی سپاه



یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 14:52 ::  نويسنده : Hadi

این منبع مطلع به نقل از مداحی که توسط هوادارن "جواد . م" کتک خورد، پس از خروج از «مسجد الرسول (ص)» گفت: پس از اینکه  مرا کتک زدند و مورد بازجویی قرار دادند، پیش "جواد . م" رفتم تا پیغام را به او برسانم. وی در اتاقی نشسته بود که در اطرافش چندین شیشه قلیان وجود داشت. صحنه به گونه ای بود که گویا به جای هیئت وارد قهوه خانه شده ام.

افکارنیوز:یک منبع آگاه به خبرنگار ما گفت: شب جمعه گذشته یکی از مداحان نوپای اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام که هنوز از شهرت زیادی برخوردار نیست، به هیئت مداح سرشناس "جواد . م" که در «مسجد الرسول (ص)» در خیابان دماوند تهران برگزار می شد، رفته بود.

به گزارش شیعه آنلاینبه گفته این منبع آگاه، گویا وی قرار بود پیغامی را از طرف فردی به آقای "جواد . م" برساند اما پس از اینکه به راهروی ورودی «مسجد الرسول (ص)» رسید، فورا توسط جوانان هیئت "جواد . م" که از دوستداران وی هستند، مورد حمله قرار گرفت و سپس او را به زیر زمین مسجد بردند.

این منبع آگاه همچنین افزود: وی پس از منتقل شدن به زیر زمین مسجد، در سرویس بهداشتی زنانه بازداشت و به علت نامعلومی مورد بازجویی قرار گرفت و سپس مجبور شد که تعهدنامه ای که اصلا علتش نوشتن آن را هم نمی دانست را بنویسد و امضا کند.

این منبع مطلع به نقل از مداحی که توسط هوادارن "جواد . م" کتک خورد، پس از خروج از «مسجد الرسول (ص)» گفت: پس از اینکه با مرا کتک زدند و مورد بازجویی قرار دادند، پیش "جواد . م" رفتم تا پیغام را به او برسانم. وی در اتاقی نشسته بود که در اطرافش چندین شیشه قلیان وجود داشت. صحنه به گونه ای بود که گویا به جای هیئت وارد قهوه خانه شده ام.

گفتنی است "جواد . م" مداحی است که طی چند سال اخیر شهرت قابل توجهی یافته اما با وارد کردن سبک هایی که به تقلید از آهنگ و موزیک های غیر مجاز است، موجب نارضایتی بسیاری از مراجع تقلید قرار گرفته و حتی برخی از مراجع عظام اقدام وی را حرام اعلام کرده اند.

مداحی برای حضرت زینب سلام الله علیها و حضرت أباالفضل العباس علیه السلام به سبک کارتون "خانه مادر بزرگه هزار تا قصه دارد"، که مورد تمسخر همگان قرار گرفت، از رفتارهای ناشایست  این مداح بوده است



یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 14:51 ::  نويسنده : Hadi

فرزند شهید مطهری گفت که باید فکری به حال این موضوع عدم التزام​ها به اسلام و ولایت فقیه و نظام و قانون اساسی و نحوه اعلام آن به نامزدها بشود.

خبرآنلاین:علی مطهری متولی لیست «صدای ملت» در رقابت​های انتخاباتی مجلس نهم در مصاحبه مشروحی که با خبرآنلاین داشت، گفت: از منابع موثق شنیدم که رهبر معظم انقلاب پس از رد صلاحیت من به برخی افراد مرتبط با این موضوع گفته​اند که "چرا آقای مطهری را رد صلاحیت کردید، ایشان به تکلیفش عمل می​کند، مثل پدرش است."
نماینده تهران با بیان اینکه باید فکری به حال این موضوع عدم التزام​ها به اسلام و ولایت فقیه و نظام و قانون اساسی و نحوه اعلام آن به نامزدها بشود، افزود: ذکر این که فلانی به اسلام التزام ندارد، کار درستی نیست. شاید بهتر است بنویسند" قرائنی وجود دارد" و تعبیراتی از این قبیل. چون ذکر عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام، اعلام تکفیر و ارتداد اشخاص است و حکمش می تواند اعدام باشد.
وی ادامه داد: اعلام این گونه دلایل برای رد صلاحیت کسانی مثل ما خیلی دردسر ساز نیست، چون مردم ما را می شناسند. ولی برای کسی که در شهرستان کوچکی است و بگویند هیئت اجرایی یا شورای نگهبان که نماینده حکومت است، شما را به دلیل عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام رد صلاحیت کرده است، این موضوع خیلی گران تمام می شود و طرف شکسته می شود.
مطهر تاکید کرد: اصلا مگر در مورد اعتقاد به اسلام، می شود اظهارنظر کرد؟ هر کسی شهادتین را بگوید مسلمان است. مگر اینکه کسی علنا بگوید مسلمان نیست یا یکی از ضروریات دین مثل نبوت را انکار کرده باشد



یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 14:48 ::  نويسنده : Hadi

حس مطهری از لحظه شنیدن خبر رد صلاحیتش

قدس انلاین :علی مطهری در گفتگویی که با شرق انجام داده در خصوص موارد گوناگونی از جمله نحوه ردصلاحیتش و همچنین نقد طیف های اصولگرا مطرح کرده واز ظهور جریان های جدید در عرصه سیاسی کشور خبر داد ه است

او حس خود را از لحظه ای که وی را به دلیل عدم التزام عملی به اسلام ردصلاحیت کردند "حس کافری و یک چیزی شبیه مورد تکفیر واقع شدن "می داند

در زیر گزیده اظهارات وی می آید

*از ویژگی‌های آنها{جریان اصولگرایی} از اصل ولایت فقیه است، به آزادی بیان اعتقاد زیادی ندارند و نسبت به دفاع از حقوق مردم بی‌تفاوت هستند و در مجموع احترام زیادی برای آزادی‌ها در چارچوب قانون اساسی قایل نیستند. در واقع نسبت به پایمال شدن حقوق مردم در قبال حفظ نظام بی‌تفاوت هستند. من این تفکر را برای انقلاب اسلامی، کشور و مردم خطرناک می‌دانم. جمعیت ایثارگران هم از نظر نوع نگاه به ولایت‌فقیه و بی‌توجهی به مساله آزادی بیان و حقوق مردم به جبهه پایداری شباهت دارند اما مقداری معتدل‌تر و عاقل‌تر. پیروان امام و رهبری اما یک درجه بهتر هستند.

*ما وقتی واکنش دوستان اصولگرای خودمان را در مقابل رفتارهای غیرقانونی دولت و همین‌طور در مورد نحوه مواجهه با حوادث بعد از انتخابات دیدیم، احساس کردیم که اینها گاهی اصول، حق، عدالت و انصاف را زیر پا می‌گذارند و به‌دلیل تعصب گروهی برخی حقایق را نادیده می‌گیرند. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که اینها اصولگرای واقعی نیستند؛ شاید هم اصولگرایی را تملق و چاپلوسی تلقی می‌کنند.

*از ایشان خواستم که قضیه آقای کردان را با مسالمت حل کند؛ یعنی یا عزلش کند یا کاری کند که خودش استعفا دهد تا موضوع به استیضاح نکشد. حتی گفتم ایشان را به عنوان معاون وزیر معرفی کند تا هم آبروی کردان حفظ شود، هم جلسه استیضاحی تشکیل نشود که مسایل و ناگفته‌ها گفته شود.
ما هر چه گفتیم احمدی نژاد قبول نکرد و زیر بار نرفت. 
آقای احمدی‌نژاد مساله را سیاسی می‌دید و می‌گفت این کار توطئه آقایان هاشمی و توکلی علیه دولت است و معتقد بود که می‌خواهند دولت را زمین بزنند.
*ما قبل از اعلام فهرست جبهه متحد اصولگرایان تصمیم داشتیم فهرست «صدای ملت» را اعلام کنیم؛ هرچند بنا نبود که من متولی اصلی کار شوم.
*من در نشست کمیته 8+7 اصولگرایان برای حضور در فهرست انتخاباتی رای آوردم ولی برخی از آقایان ناراحت شدند و تاب حضور من را نداشتند. سروصدا کردند و زیر بار نرفتند. به همین خاطر موضوع را به هیات داوری کشاندند در حالی که اصلا مجاز به انجام این کار نبودند.
*ولایت فقیه ولایت مکتب و ایدئولوژی است، ولایت اسلام و فقه است و التزام به ولایت فقیه به معنای تعطیل عقل نیست؛ ما این را بارها گفته‌ایم. مرز التزام به ولایت فقیه همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند احکام حکومتی است والا ما در بسیاری از مسایل اجتماعی و سیاسی که رهبری نظری را اعلام می‌کنند، حق داریم نظر مخالف داشته باشیم و آن را اعلام کنیم.
*می‌گویند ما آقای احمدی‌نژاد را قبول داریم یا لااقل 80، 90‌درصد قبول داریم، ولی مشایی را قبول نداریم؛ درحالی که خود آقای احمدی‌نژاد می‌گوید من و مشایی یکی هستیم و تفکر ما یکی است؛ هر چیزی مشایی می‌گوید همه درست است و من همه را قبول دارم. پس نمی‌شود احمدی‌نژاد را قبول داشت اما مشایی را نه! هنوز اینها این تناقض را نتوانسته‌اند حل کنند که پارادوکس و تناقض مهمی است

* وضعیت آزادی بیان و عقیده در کشور قابل قبول نیست. ما همیشه در هیات نظارت بر مطبوعات بحث داریم و من می‌گویم که نباید این‌طور باشد که وقتی مثلا نشریه‌ها راجع به معترضان انتخابات روسیه می‌نویسند ما به خودمان بگیریم، مگر ما به خودمان شک داریم؟! همین فسادهای اقتصادی که رخ می‌دهد نتیجه محدودسازی رسانه‌هاست. اگر رسانه‌ها آزاد باشند، مثل دیده‌بانانی عمل می‌کنند که دایما رفتارها را رصد می‌کنند و تخلف‌ها را نشان می‌دهند،



یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 14:48 ::  نويسنده : Hadi

دو ناو نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که از طریق کانال سوئز وارد مدیترانه شده بودند، در یکی از بنادر سوریه پهلو گرفت.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، دو ناو گروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که وارد دریای مدیترانه شده بود روز گذشته در یکی از بنادر سوریه پهلو گرفت.

بر اساس این گزارش، این دو کشتی که یکی ناوشکن و دیگری کشتی تدارکات است، در نظر دارد طبق توافقنامه میان سوریه و ایران، به نیروی دریایی سوریه آموزش‌های لازم را ارائه دهد.

پرس‌تی وی گزارش کرد که این ناوها پس از عبور از کانال سوئز و ورود به دریای مدیترانه به شهر "طرطوس" شمال غربی "دمشق" پایتخت سوریه رسیدند.

امیر دریادار سیاری صبح گذشته در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی ارتش از عبور هجدهمین ناوگروه این نیرو از کانال سوئز خبر داد.

سیاری افزود: همچنان که نیروی دریایی ارتش سال گذشته با حضور در دریای مدیترانه تمام منطقه را تحت تأثیر قرار داد، ناوگروه هجدهم این نیرو هم به بهترین نحو و با اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه اقتدار مملکت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می گذارد و به دنیا ثابت خواهد کرد که به رغم تحریم های روزافزون دشمنان در طول سی و سه سال، نیروی انسانی ما گوش به فرمان مولا ومقتدای خود امام خامنه­ای (مد ظله العالی) به توان علمی و نظامی خود می افزاید و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.



یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 14:46 ::  نويسنده : Hadi

شاید بتوان بزرگترین علت ضعف و بی حاصلی آموزش های دینی در مدارس و دانشگاه ها را دوری و بی اطلاعی تدارک بینان اینگونه آموزش ها از فضای سنگین هجمه فرهنگی دشمن دانست. طلاب و متدینین ما بدلیل عدم رصد ماهواره های فارسی زبان و حتی سینمای ایران، به مانند شهر نشینانی شده اند که از خط مقدم جبهه فرهنگ فقط گه گداری اخبار ناقصی می شنوند و این اخبار چند لایه تضعیف شده را، آنقدر سخیف می یابند که با پاسخی سطحی از کنار آنها عبور می کنند.غافل از اینکه در خط مقدم جنگ فرهنگی، یعنی رسانه های تصویری، ذهن و قلب مخاطب ایرانی درگیر آنچان موشک بارانی است که شاید همان افراد لحظه ای تحمل آن را نداشته باشند.

شاید بتوان بزرگترین علت ضعف و بی حاصلی آموزش های دینی در مدارس و دانشگاه ها را دوری و بی اطلاعی تدارک بینان اینگونه آموزش ها از فضای سنگین هجمه فرهنگی دشمن دانست. طلاب و متدینین ما بدلیل عدم رصد ماهواره های فارسی زبان و حتی سینمای ایران، به مانند شهر نشینانی شده اند که از خط مقدم جبهه فرهنگ فقط گه گداری اخبار ناقصی می شنوند و این اخبار چند لایه تضعیف شده را، آنقدر سخیف می یابند که با پاسخی سطحی از کنار آنها عبور می کنند. غافل از اینکه در خط مقدم جنگ فرهنگی، یعنی رسانه های تصویری، ذهن و قلب مخاطب ایرانی درگیر آنچان موشک بارانی است که شاید همان افراد لحظه ای تحمل آن را نداشته باشند. بنا به چنین ضرورتی،

 سرویس نقد رسانه 598 قصد دارد طی روزهای آینده، بطور منظم گزارشی از برخی محتواهای شبکه های ماهواره ای فارسی زبان ارائه دهد. آنچه می آید، قسمت اول از پیامدهای شبکه "من و تو" می باشد.


من و تو: بزرگترین خطا در ازدواج، ازدواج سنتی است


بزرگترین خطا در ازدواج، ازدواج سنتی است چرا که در این ازدواج ها فرصت شناخت برای طرفین وجود ندارد.


کارشناس شبکه "من و تو" در برنامه "من و تو پلاس" گفت: « بزرگترین خطا در ازدواج، ازدواج سنتی است. ممکن است به خیلی ها بربخورد ولی این یک واقعیت است چرا که در این ازدواج ها فرصت شناخت برای طرفین وجود ندارد. در این ازدواج ها ابتدا مراسم شیرینی خوران است بعد هم تعیین مهریه و بله برون. و بعد مشخص می کنند که خرج و مخارج را چه کسی باید بپردازد و دعوا ها هم از همین جا شروع می شوند.»

این کارشناس سپس در جواب سوال مجری برنامه که پرسیده بود آیا برای حل این مشکل راهکاری دارید افزود: « اولا شخص باید خودش را خوب بشناسد وبه مسائل عمقی دقت کند و ببیند آیا این شخص برایش مناسب است؟ آیا من برای او مناسب هستم؟ البته سن ازدواج هم خیلی مهم است. آخر دختر 18 یا 20 -25 ساله آمادگی برای ازدواج دارد؟ حتی ممکن است شخص 30-35 ساله و حتی 40ساله هم برای ازدواج آمادگی نداشته باشد».

البته باید توجه داشت که کارشناس شبکه من و تو نگفت که در ازدواج های سنتی دوره ای به نام دوره نامزدی وجود دارد و این دوره حداقل چند ماه طول می کشد و دختر و پسر در این دوره فرصت کافی برای شناخت همدیگر را دارند. و نگفت که اگر سن مناسب برای ازدواج 20 تا 35 و حتی 40 سالگی نیست پس سن مناسب برای ازدواج چند سالگی است؟

ناگفته نماند که این کارشناس که ازدواج بعد از 30-35 سالگی را مناسب می داند در مقابل دانشمندان که معتقدند باردار شدن زن بعد از 35 سالگی هم برای زن و هم برای جنین خطرناک است و بهترین سن برای بارداری بین 18 تا 35 سالگی است چه جوابی دارد؟

لازم به ذکر است که آیا صحبتهای کارشناس شبکه من و تو در پاسخ به درخواست مجری برنامه که از وی خواست راهکاری برای حل مشکلات مطرح شده ارائه دهد یک راهکار است؟

 
من و تو: چطور با سکس ثروتمند شوید

شبکه 'من و تو' با تهیه گزارشی پرداختن به مسائل سکسی را موجب ثروتمند شدن دانست.

اين شبکه برای نشان دادن راه های ثروتمند شدن گزارشی از یکی از ثروتمندان غربی تهیه کرده و در این گزارش اقدام به ترویج روابط نامشروع کرد.


در این گزارش، پرداختن به سکس را موجب ثروتمند شدن هر انسانی دانسته و اعلام کرد: «می توان از اشتیاق عمومی که در مسائل سکسی است استفاده کرد و با فعالیت در این زمینه به زودی تبدیل به یک ثروتمند شد.«
پخش این گزارش از شبکه من و تو نشان دهنده شدت انحطاط فرهنگ غربی است که برای رسیدن به پول بدون هیچ خجالتی حاضرند دست به هر کاری بزنند .


من و تو : مهریه ظلم به زن و مرد است


شبکه من وتو درتاریخ10سپتامبر(19شهریور) در برنامه ای به بررسی و تحلیل مهریه در ایران پرداخت و عنوان کرد: «مهریه عادلانه نیست و یک نوع نگاه جنسیتی به زن می باشد.»

کارشناس این برنامه ابراز داشت: «تعبیری که ما در جامعه از زن داریم موجودی ضعیف است که نمی تواند خودش را سر پرستی کند و یک نفر دیگر به صورت یک مالک او را به عقد خودش در می آورد و جزء املاک آن مرد می ­شود.»

کارشناس برنامه سپس عنوان کرد: «مهریه، دختران را در شرایط عدم امنیت و مورد ظلم واقع شدن قرار می دهد و این باعث خشم نهفته زنان نسبت به مردان می شود.»

گفتنی است این اظهارات در حالی است که چیزی که در اسلام به عنوان مهریه بر عهده مرد قرار داده شده است،هدیه ای است که مرد برای همسر آینده تعیین می کند و علاوه بر آنکه مهر و محبت خود را نثار همسر می کند و موجب تقویت بنیان خانواده می گردد، ذخیره ای مالی و مادی برای زن است تا نسبت به وضعیت آینده اقتصادی خود اطمینان داشته باشد.

البته متاسفانه بعضی ها با ایجاد انحراف در این قانون صحیح ، هدف اصلی این حکم الهی را عملا دگرگون می­کنند.
شایان ذکر است ، شبکه من وتو با وجود آنکه رسوم زشت غربی همچون روابط نامشروع را ترویج می کند اما وقتی نوبت به احکام اسلامی می رسد حتی احکامی را که فوائد و خوبی های آنها کاملا واضح است را نیز نادیده می گیرد و به مقابله با آنها می پردازد.


من و تو: ترویج همجنس گرایی و قبح زدایی از آن


شبکه من وتو در تاریخ 20/4/90در برنامه"بفرمایید شام" که با حضور 4 مهمان زن برگزار شد، با پخش شرابخواری آنان و با گفتار زشت و زننده مهمانان به ترویج همجنسگرایی و بی اشکال بودن این قضیه کرد.


 
یکی از مهمانان برنامه عنوان کرد: اشکالی ندارد انسان لزبی (همجنس باز زن ) باشد همه دوستان صمیمی من " گی" (همجنس باز مرد) هستند. شایان ذکر است با توجه به اینکه از گفتار این زنان مشخص میشد که همگی متاهل هستند اما به راحتی درباره دوستان مرد خود اظهار نظر میکردند.

در ادامه مهمانان برنامه که در نوع گفتار با کلامی زشت و زننده سخن میگویند به نوع رفتار و ارتباط با همجنس بازان پرداختند و نوع ارتباط با این افراد را بی اشکال عنوان کردند.

 
من و تو: می توان شیعه بود و مشروب هم خورد

شبکه من وتو در تاریخ21سپتامبر(30شهریور) در یکی از برنامه های خود میهمانان این برنامه را که به رقص و پایکوبی و همچنین خوردن شراب مشغول بودند شیعه معرفی کرد.


این برنامه از 4نفر میهمان زن و مرد تشکیل می شد که به طور مکرر رقص مختلط آنان نشان داده می شد و متاسفانه در پشت سر این افراد تابلویی نصب بود که بر روی آن نام مقدس امام علی(ع)نقش بسته بود.

به نظر می رسد این برنامه با نشان دادن مکرر رقص و مشروبات الکلی همراه با تابلوی یا علی(ع)مدد به دنبال این است تا به مخاطبین ایرانی خود که اکثرا شیعه هستند القاء کند که می توان مشروب خورد و با زن نامحرم رقصید و شیعه هم بود!؟ که این همان اسلام التقاطی است که غربی ها به شدت دنبال ترویج آن هستند می باشد.

ضمن آنکه این شبکه تلاش دارد با نشان دادن هر چه ایرانی تر و اسلامی تر نشان دادن فضای ضد دینی برنامه های خود تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطبین داشته باشد.



یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 14:44 ::  نويسنده : Hadi

امير صالحي در سخنان كوتاهي با رسانه‌هاي درونی، تنها بر اين نکته تأكيد كرده بود كه ناو هواپيمابر آمريكايي ـ كه به تازگي از خليج‌فارس خارج شده ـ حق بازگشت به خليج فارس را ندارد كه در عمل چنين چیزی هم شد؛ اما مهمتر از آن، بعد ديگر سخنان فرمانده كل ارتش ايران بود كه غربي‌ها به شدت آن را سانسور كردند و در درون نيز كسي چندان به آن نپرداخت.

چند روزي است كه خبرهاي متعددي درباره عبور ناوگان نظامي سه كشور آمريكا، انگليس و فرانسه از تنگه هرمز و ورود آنها به خليج فارس مي‌گذرد و برخي از مقامات آمريكايي و غربي با بزرگ‌نمايي اين ماجرا، آن را به سخنان سرلشكر صالحي، فرمانده كل ارتش ايران ربط مي‌دهند كه تهديد كرده بود، با ناوگان آمريكايي اجازه عبور از تنگه را نخواهيم داد.

به گزارش «تابناک»، به نقل از منابع آگاه، اين جريان سازي خبري در حالي از سوي رسانه‌ها و منابع غربي و منطقه‌اي در دستور كار قرار گرفت كه آنچه در روز پاياني مأموریت بزرگ ولايت 90 در منطقه عمومي درياي عمان و اقيانوس هند توسط فرمانده كل ارتش ايران ايراد شد، به نظر مي‌رسد به صورت كلي با مطالب منتشره متفاوت بوده است.

اين گزارش مي‌افزايد، امير صالحي در سخنان كوتاهي با رسانه‌هاي داخلي تنها بر اين نکته تأكيد كرده بود كه ناو هواپيمابر آمريكايي كه به تازگي از خليج فارس خارج شده، حق بازگشت به خليج فارس را ندارد كه در عمل چنين اتفاقي هم روي داد؛ اما مهمتر از آن، بعد ديگر سخنان فرمانده كل ارتش ايران بود كه غربي‌ها به شدت آن را سانسور كردند و در درون نيز كسي چندان به آن نپرداخت.

منابع آگاه می‌گویند: مقامات نظامي ايران در ادامه هشدارهاي خود به نيروهاي فرامنطقه‌اي در خليج فارس گفته‌اند، تنها حق استقرار در سواحل كشورهاي عربي و ميزبان را دارند و اگر وارد ايستگاه‌هاي دريايي جمهوري اسلامي ايران (شامل مناطق نفت خير، شعاع قانوني جزاير، مسيرهاي كشتي‌راني، حوزه آب‌هاي سرزميني و فلات قاره متعلق به ايران) شود، پاسخ ايران به شدت كوبنده و فراتر از انتظار خواهد بود.

بر پایه اين گزارش، در سال‌هاي گذشته، نيروهاي فرامنطقه‌اي در خليج فارس، آزادنه در رفت‌وآمد بوده و با ورود غير قانوني به حوزه‌ها و ايستگاه‌هاي گشتي ايران، عملاً باعث بروز تنش‌هاي متعدد مي‌شده‌اند كه مقامات ايراني براي دوري از بروز هر گونه درگيري و بي‌ثباتي امنيتي ناشي از آن، در مقابل اين تحركات از خود خويشتن‌داري نشان مي‌داده‌اند؛ اما از این پس و به دليل سياست‌هاي خارج از قانون نيروهاي فرامنطقه‌اي، جمهوري اسلامي ايران به گونه ديگري با آنها تعامل خواهد كرد.

منابع آگاه گفته‌اند، حضور ناوگان سه كشور آمريكا، انگليس و فرانسه در خليج فارس، منافي تهديد اخير ايران نبوده و نيست و ناوهاي اين سه كشور پس از گذر از تنگه هرمز، راهي آب‌هاي منطقه‌اي كشورهاي عربي ميزبان خود شده‌اند و به نظر هم نمي‌رسد، آنها جرأت وارد شدن به حريم آب‌هاي ايران را داشته باشند.



یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 13:18 ::  نويسنده : Hadi

ر حالی که شب گذشته، رسانه‌های غربی کلیپ‌هایی را درباره نظامی بودن مهندسان ایرانی ربوده شده در لبنان پخش کردند، اخبار رسیده حاکی از این است که این افراد روز شنبه به شمال لبنان منتقل شدند.

منابع خبری از فرستادن پنج مهندس ایرانی گروگان گرفته شده به شمال لبنان خبر داده‌اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از «پرس تی وی»، یکی از منابع خبری در شمال لبنان، که از قبایل این کشور است، این خبر را روز شنبه فرستاده است.

بنا بر این گزارش، این مهندسان ایرانی در ماه اکتبر در شهر «حمص» توسط گروهی ـ که خود را وابسته به ارتش آزاد سوریه می‌دانند ـ ربوده و به گروگان گرفته شدند. آنان هدف خود را مبارزه با شیعیان در سوریه اعلام کرده‌اند.



یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 13:17 ::  نويسنده : Hadi

امروز بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد ایران می‌شوند و سرپرستی این گروه را «هرمن ناکارتس»، بر عهده دارد که سال گذشته هم گزارشی را علیه ایران تنظیم کرد. خبرگزاری‌های بین‌المللی نوشته‌اند که در این دو روز، چشم همه مقامات و کارشناسان بین‌المللی به ایران است، ولی پرسش این است که در این دو روز، چشم ما به کجاست؟

امروز قرار است تیمی از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای مذاکره و نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران وارد کشور شوند.

خبرگزاری‌های بین‌المللی در این باره نوشته‌اند که روزهای یکشنبه و دوشنبه، چشم کشورهای دنیا به پیامی است که از تهران توسط بازرسان آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران مخابره می‌شود.

به گزارش «تابناک»، در حالی یکشنبه و دوشنبه، چشم کارشناسان سیاسی و بین‌المللی به ایران است که چشم و تمرکز مقامات دست اندرکار برنامه هسته ای کشورمان، باید به حفاظت از دانشمندان هسته‌ای کشورمان باشد.
 
ماجرا چیست؟

 
علاوه بر هرمان ناکارتس بلژیکی، مهمترین مقام آژانس پس از آمانو، یعنی رافائل گروسی آرژانتینی به همراه مسئول حقوقی آژانس، «پری لین جانسون» که شهروند آمریکاست نیز امروز به ایران خواهند آمد.
ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که در چند سال گذشته، چهار تن از دانشمندان و دست‌اندرکاران برنامه هسته‌ای ایران در موقعیت‌هایی نسبتا مشابه ترور شده و به شهادت رسیده‌اند. مقامات ایرانی و از جمله رئیس‌جمهور، بیشتر اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و حتی برخی از دیپلمات‌های ایران هم به صراحت گفته‌اند که نام دانشمندان ایرانی را بازرسان آژانس در اختیار سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی غربی و رژیم اسرائیل گذاشته‌اند. 

در این مورد کار به جایی رسید که اعلام شد، ایران به صورت رسمی در صدد است که از آژانس بین المللی انرژی اتمی به دلیل فاش کردن نام دانشمندان ایرانی  شکایت خواهد کرد؛ موضوعی که حتی واکنش مدیر کل آژانس را هم برانگیخت و وی در صدد انکار چنین مسأله ای برآمد.
 


اکنون چه باید کرد؟

«هرمن ناکارتس»، سرپرستی تیم بازرسان آژانس را که فردا وارد ایران می‌شوند، بر عهده خواهد داشت. وی سال گذشته نیز به ایران سفر کرده بود و پس از پایان گزارش خود، اسناد و مدارکی علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران منتشر کرد که واکنش شدید ایران را به همراه داشت، به گونه‌ای که آن زمان نماینده ایران در آژانس، این مدارک را «ساختگی» خواند.

وی همچنین در جریان توصیف گزارش پیشین خود، مدارکی از جمله مکاتبات مقامات جمهوری اسلامی و همچنین تصاویر ماهواره ای از پایگاه نظامی در منطقه پارچین تهران، در اختیار اعضای شورای حکام گذارده بود.         
 


 


ادامه مطلب ...


یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 13:15 ::  نويسنده : Hadi

چندی پیش، «کارلوس کی‌روش» در مصاحبه‌ای دلایل راهیابی ایران به جام جهانی را برشمرد؛ دلایلی که نشان از نگاه کلان و متفاوت این مربی به مسائل فوتبال ایران دارد؛ نگاهی که در کلام و گفتار مربیانی که در چند سال گذشته، سکان هدایت تیم ملی را در اختیار داشتند، دیده نشده و از آن اسفبارتر اینکه حتی در کلام مدیران فوتبالی کشور هم این نگاه جهانی و کلان دیده نمی‌شود.

به گزارش «تابناک»، در حالی که فوتبال ما به مانند چند سال گذشته، درگیر مسائل پیش پا افتاده و سخن چینی‌هاي کودکانه ای است و از رئیس فدراسیون گرفته تا مربیان لیگ برتر، همه و همه درگیر جنجال لفظی روزنامه‌های زرد هستند، مربی تیم ملی با نگاه یک سیاست‌گذار از رشد فوتبال ایران پس از راهیابی به جام جهانی سخن می‌گوید که اگر می‌خواهید فوتبالی در کلاس فوتبال جهانی داشته باشید، صعود به جام جهانی، نخستین کاری است که باید انجام دهید.
 
معمولا در نگاه غیرحرفه‌ای فوتبالی ما ایرانی‌ها، رسیدن به یک نقطه، هدف غایی و نهایی به شمار می‌آید. راهیابی به جام جهانی، تلاش برای قهرمانی در جام ملت‌ها، صعود به المپیک، همه و همه اهدافی بود که در مقطعی به بزرگترین هدف فدراسیون بدل می‌شد و می‌شود و هر مدیری، دستیابی به یکی از این پیروزی‌ها را برگ برنده کارنامه خود می‌داند، چنان که فدراسیون‌های دادکان و صفایی فراهانی از این جهت همچنان محبوب به شمار می‌روند، ولی تا کنون هیچ گاه رئیس فدراسیونی از توسعه پایدار فوتبال پایه در کشور سخن به میان نیاورد یا هیچ کس جام جهانی را عاملی برای توسعه فوتبال کشور قلمداد نکرد و بعضا رسیدن به جام جهانی نقطه پایان فوتبالی ما به شمار می‌رفت و نتایج به دست آمده در جام جهانی اصلا اهمیتی پیدا نمی کرد. حتی هیچ یک از رؤسای فدراسیون فوتبال یا مدیران فوتبالی کشور، سودای کسب کرسی جهانی در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا را نداشته‌اند و یا اگر داشته‌اند، گاهی مانند کفاشیان به آسانی آن را از دست می‌دهند و اهمیت چندانی برای آنها ندارد.

در این باره باید گفت که مدیران تنها به دنبال ثبت این افتخار در کارنامه خود هستند و هیچ گاه رسیدن به جام جهانی، گامی ساده در راه گسترش فوتبال کشور قلمداد نمی‌شد و نمی‌شود.

کی روش در مصاحبه هفته گذشته، دلایل مهم راهیابی ایران به جام جهانی را چنین برشمرد؛ نخست اینکه وقتی به جام جهانی راه می‌یابید، به دنیا اعلام می‌کنید که عاشق فوتبال هستید و اعتبار، شهرت و احترام کشورتان با صعود به جام جهانی بالا می‌رود.

دلیل دوم آن که درهای فوتبال جهان به روی فوتبال کشورتان باز می‌شود و بازیکنان و مربیان ایرانی، می‌توانند در فوتبال جهان حضور پیدا کنند و بازیکنان خوب که در سطح جهانی هستند، می‌توانند وارد فوتبال ایران شوند و شما فوتبالتان را به جهان می‌شناسانید.

سوم این که فیفا در جام جهانی گذشته، به هر تیمی که به جام جهانی راه می‌یافت، 9 میلیون دلار پاداش داد که ما می‌توانیم این مبلغ را که در سال 2014 افزایش هم خواهد یافت، خرج توسعه فوتبال پایه کنیم.

دلیل چهارم هم این که وقتی احترام و ارزش لازم را به دست بیاورید و به جام جهانی راه یابید، مسئولان می‌توانند آسانتر به کرسی‌های بین‌المللی در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا برسند که مهمترین آن، عضویت در هیأت رئیسه‌ کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفاست که با عضویت در این هیأت رئیسه، می‌توانیم از منافع فوتبال ایران دفاع کنیم.

اکنون جای شکرش باقی است، در فوتبالی که مربیانش بیشتر از آنکه به دنبال بازی زیباتر و بهبود تکنیکی خود باشند، به دنیال لقب‌های سوبله چوبله برای خود هستند.

رئیس فدراسیونش به لطایف‌الحیلی در آستانه انتخابات فدارسیون، به دنبال احیای صندلی خود است تا افتخاراتی را که در چند سال گذشته نصیب فوتبال ما کرده، تکرار کند. دست‌کم یک مربی با تفکر جهانی و در کلاس جهانی، سکاندار هدایت تیم ملی ماست که نگاهش به فوتبال کشور چنین است.

اما هنوز برای ما جای پرسش است که مربی در کلاس کی روش، چرا باید با فدراسیونی مانند فدراسیون فوتبال ما همکاری کند؟!



یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 13:14 ::  نويسنده : Hadi
نرخ روز افزون طلاق و کاهش میزان ازدواج و مهریه‌هایی که سکه تعیین شده‌اند را یک طرف قرار دهید و به اخبار نرخ سکه گوش دهید تا ماجرا دستتان بیاید؛ حالا کافی است که افزایش درخواست «اعسار» را هم به سیاهه‌تان اضافه کنید تا معجونی به دست بیاید که خیلی‌ها مجبور به سر کشیدن آن هستند!
 

وقتی به قسمت مخصوص ثبت طلاق در شناسنامه نگاه کنیم و یا شروط ۱۲ گانه موجود در عقدنامه را به یاد بیاوریم، واقعیت تلخی به یادمان می‌آید که در سر راه برخی از زوج‌های دور و اطرافمان قرار دارد. واقعیتی که برای بسیاری از مبتلایانش هم ناخوشایند است اما راه گریز دیگری نداشته‌اند؛ مثل‌‌ همان جمله کلیشه‌ای «پایان تلخ، بهتر از تلخی بی‌پایان است».

 

اعسار به معنی رنج، سختی و نداشتن است و در اصطلاح حقوقی، زمانی که یک فرد به نوعی تمکن مالی ندارد یا دارای اموال و سرمایه‌ای است اما در وضعیتی قرار دارد که امکان دسترسی به آن‌ها را ندارد، این فرد دچار اعسار شده و قادر به پرداخت بدهی‌هایش نیست؛ مانند شخصی که محکوم به پرداخت ۵۰۰ سکه بهار آزادی مربوط به مهریه همسرش می‌شود اما قادر به پرداخت آن نیست، این فرد می‌تواند با مراجعه به دادگستری، دادخواست اعسار از پرداخت مهریه را بدهد.
به گزارش «تابناک»، از روی لحن صحبت کردنش هم معلوم است که اضطراب زیادی دارد؛ بعد از چندین بار رفت و آمد به دادگاه، به شهادت چهار شاهد، تازه ثابت کرده که توانایی پرداخت مهریه به صورت یکجا را ندارد و از دادگاه حکم گرفته که در ابتدای هر ماه، یک سکه بهار آزادی بپردازد، اما حالا بازار به تلاطم افتاده و نرخ سکه در یک ماه، ره صد ساله رفته و نوسانات شدید بازار سکه و طلا، کاری کرده که احتمالا به زودی برای بار چندم پایش به دادگاه باز خواهد شد و چه بسا این بار به زندان ختم شود.
 


مرد جوان که به تازگی جدا شده و دادگاه با درخواست «اعسار» وی موافقت کرده است، می‌گوید: حقوقی که دریافت می‌کنم کفاف زندگی خودم را هم نمی‌دهد، اصلا یکی از دلایلی که زندگی‌ام از هم پاشید همین موضوع است. حالا هم که دادگاه بر نداری‌ام صحه گذاشته و قرار شده که هر ماه یک سکه بدهم، هر روز نرخ سکه بیشتر می‌شود؛ دیگر توان پرداخت همین مقدار را هم ندارم و مطمئنم که همسر سابقم این موضوع را درک نخواهد کرد!

این در حالی است که بر پایه آمار، در چند هفته اخیر که نرخ سکه به صورت روز افزون بالا می‌رفت، مجتمع‌های قضایی خانواده با رشد شدید مراجعانی مواجه شده‌اند که درخواست بررسی اعسار دارند. متقاضیانی که طبیعتا تصمیم به جدایی گرفته‌اند اما توان مالیشان به پرداخت نمی‌رسد.

 


کاریکاتوری از افزایش نرخ سکه که شاید لبخند هم به همراه نیاورد!
 


نقش افزایش نرخ سکه در طلاق

از قرار معلوم، اوضاع نابسامان سکه که مدتهاست جایگزین پول نقد در مهریه‌ها شده و ماموریتش حفظ ارزش این هدیه داماد به عروس بوده است، خود به عاملی مشکل ساز تبدیل شده که از یک سو ممکن است مانع ازدواج شود و از سوی دیگر، برای شکست خوردگان زندگی مشترک هم به منزله سدی عبور ناپذیر قد برافراشته است!
 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, :: 1:25 ::  نويسنده : Hadi
آیا مجلس هم باید همچون مردم، از سر درماندگی و عجز ناله کند؟ این از عجایب روزگار است که هم رسانه‌ها و افکار عمومی، باید از این وضعیت اقتصادی بنالند و نیز همه نمایندگان مجلس. مجلسیان بهتر است، عملکرد گذشته خود را جلوی دیدگان بیاورند و آنجا که در تشخیص مصالح کشور و مردم با مصالح دولت و دولتیان دچار اشتباه شدند، باید اندرون را بنگرند و به مردم پاسخگو باشند؛ اما اکنون دیگر خود کرده را تدبیر نیست!
 

تحولات اخیر در بازار ارز و سکه و به طور کل در عرصه اقتصادی، در حالی واکنش مجلس را برانگیخته که باید گفت: «خود کرده را تدبیر نیست».

به گزارش «تابناک»، اعتراض اصلی نمایندگان مجلس به عملکرد تیم اقتصادی دولت است که برخی بر این باورند تعمدا و برخی دیگر معتقدند سهوی، ضربات جبران ناپذیری به کشور وارد شده است، یکی از نمایندگان از خیانت دولت صحبت می‌کند و دیگری از بردن آبروی اقتصاد کشور. هم‌اکنون مجلسیان در حالتی شبیه نیمه تعطیلی و پراکنده، مواضع تندی در پیش می‌گیرند و تلاش می‌کند نوش‌داروهایی را پیش از مرگ به سهراب برساند، ولی دولت همچنان ساکت است.

مقصر در این میان کیست؟

دولت‌ها عموما در هر کشوری، میل به افزایش اختیارات و قدرت را خویش دارند و طبیعتا می‌کوشند تا جایی که می‌شود، خود را از پاسخگویی و شفاف‌سازی رها کنند و در این میان، ثمره صدها سال تلاش نظری و مبارزه عملیاتی تحول در عرصه حکمرانی و سیاست‌ورزی برای کنترل قدرت دولت‌ها، تأسیس مجلس بوده است تا به عنوان نماد حاکمیت مردم؛ خرد جمعی، منافع و مصالح آنان را نمایندگی کرده و دولت را مجبور به پاسخگویی و شفاف‌سازی عملکرد خود کند. تردیدی نیست که هر گونه مسامحه این نهاد در نظارت بر دولت ـ که هیچگاه از سر کشیدن جام قدرت سیری ندارد ـ نه تنها مصالح و منافع یک ملت را قربانی می‌کند، بلکه در مجموع، ممکن است کلیت کشور را به راه‌هایی بی بازگشت راهنمایی کند.

بنابراین، هر گونه سهل‌انگاری دولت، مسئولیت ناپذیری آن، عدم شفافیت آن، بی‌توجهی به مصالح و منافع مردم و کشور به صورت تعمدی یا به دلیل درک نادرست از تحولات و همچنین ناآگاه بودن مدیران دولتی، در کارنامه مجلس ثبت می‌شود.

در واقع امروز نمایندگان مجلس در نشریات و رسانه‌های عمومی به سیاست‌های اقتصادی دولت می‌تازند، ولی گویا آنان راه را اشتباه آمده‌اند. رسانه و مطبوعات و تریبون‌های عمومی برای بیان نظریات افکار عمومی و حتی تظلم خواهی‌های مردم است. تریبون نمایندگان مجلس اتفاقا رأی و نظر آنان در قانونگذاری و نظارت بر دولت است و این از عجایب روزگار است که هم رسانه‌ها و افکار عمومی باید از این وضعیت اقتصادی بنالند و همه نمایندگان مجلس.

در اینکه این وضعیت را دولت باید اداره و مدیریت کند، شکی نیست. اینکه این وضعیت با سوءمدیریت دولت حاصل شده، تردیدی نیست. در اینکه دولت اکنون سکوت کرده و خواسته‌های بحق مردم را پاسخ نمی‌‌گوید، سخنی نیست.

اما آیا مجلس هم باید همچون مردم، از سر درماندگی و عجز ناله کند؟ این از عجایب روزگار است که هم رسانه‌ها و افکار عمومی، باید از این وضعیت اقتصادی بنالند و نیز همه نمایندگان مجلس. مجلسیان بهتر است، عملکرد گذشته خود را جلوی دیدگان بیاورند و آنجا که در تشخیص مصالح کشور و مردم با مصالح دولت و دولتیان دچار اشتباه شدند، باید اندرون را بنگرند و به مردم پاسخگو باشند؛ اما اکنون دیگر خود کرده را تدبیر نیست!
 



پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, :: 1:22 ::  نويسنده : Hadi

تحریم‌های اقتصادی آمریکا، یک واقعیت است، ولی آنچه بیشتر ملت ما را آزار می‌دهد، خودتحریمی‌‌ها و خودزنی‌های داخلی است که باعث شده، تحریم‌ها تشدید شود. آشفتگی در بازار ارز و طلا، بیشتر از روی نادانی و نداشتن تخصص است. تحریم‌ها حتماً عملیاتی می‌شوند، ولی راه‌های خنثی کردن این تحریم‌ها وجود دارد، باید با مدیریت درست و وحدت کلمه، تحریم‌های تحمیلی را مانند حادثه دفاع مقدس با پیروزی پشت سر بگذاریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، آشفتگی بازار ارز و طلا را ناشی نادانی و نبود تخصص خواند و گفت: آنچه بیشتر ملت را آزار می‌دهد، خودتحریمی‌ها و خودزنی‌های داخلی است.

به گزارش «تابناک»، محسن رضایی در پاسخ به اینکه آیا اراده برخی که تلاش دارند، نابسامانی بازار ارز و طلا را صرفاً به تحریم‌های اقتصادی ایران نسبت دهند، اراده‌ای درست است، گفت: تحریم‌های اقتصادی آمریکا، یک واقعیت است؛ اما آنچه بیشتر ملت ما را آزار می‌دهد، خودتحریمی‌‌ها و خودزنی‌های داخلی است که باعث شده تحریم‌ها تشدید شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با همکاری و وحدت و مدیریت درست در اقتصاد، می‌توانیم تحریم‌ها را خنثی کنیم یا زیان‌های آن را به کمترین میزان خود برسانیم، اما هنگامی که در مدیریت اقتصادی یا در مسائل سیاسی، وحدت کامل در کشور پدید نمی‌آید، یک حرکت کوچک و ضعیف از سوی غرب، می‌تواند اثرات بزرگی ایجاد کند؛ بنابراین، توصیه ما این است که دولت و مجلس در مدیریت اقتصادی، توجه بیشتری داشته باشند و وحدت و همکاری‌ها را افزایش دهند، به این ترتیب است که حتماً می‌شود مسأله ارز و طلا را کنترل کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا تعمدی در برخی سیاست‌های داخلی برای آشفتگی در بازار ارز و طلا هست، گفت: فکر نمی‌کنم تعمدی در کار باشد، بیشتر از روی نادانی و نبود تخصص است. از کارشناسان و متخصصان اقتصاد باید بیشتر استفاده شود. در کشور ما اقتصاددانان بسیار برجسته و کارشناسان بسیار خوبی هستند که برای مدیریت مباحث اقتصادی، باید از همه ظرفیت‌های کارشناسی کشور استفاده کنیم.

رضایی افزود: مسائل ارز یا طلا، موضوع بسیار پیچیده‌ای نیست که نشود در ایران حل کرد، بلکه از مسائل پیش پا افتاده اقتصادی دنیاست که به راحتی کنترل و مدیریت می‌شود؛ مهم این است که کارشناسان و اقتصاددانان کشور، به خوبی به کار گرفته شوند تا بتوان از این موانع به خوبی گذر کرد.

وی در پاسخ به این که آیا تحریم‌های غرب علیه ایران عملیاتی می‌شوند، گفت: تحریم‌ها حتماً عملیاتی می‌شوند، ولی راه‌های خنثی کردن این تحریم‌ها وجود دارد. حتماً غرب درصدد این است که تحریم‌ها را تشدید کند و دنبال این کار خواهد بود. ما هم باید تحریم‌ها را جدی بگیریم، ولی این به معنای آن نیست که نمی‌شود آنها را خنثی کرد، بلکه باید با مدیریت درست و وحدت کلمه، تحریم‌های تحمیلی را مانند حادثه دفاع مقدس با پیروزی پشت سر بگذاریم.



چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:, :: 12:6 ::  نويسنده : Hadi

منابع و مقامات رژیم صهیونیستی به تحریم نفتی ایران اعتراض کرده و آن را سناریویی طراحی شده توسط باراک اوباما و اتحادیه اروپا برای آغاز و ادامه روند گفت‌وگوها با ایران دانسته‌اند؛ سناریویی که در دو مرحله اجرا خواهد شد.

در حالی که اروپا و آمریکا، هدف تحریم‌های نفتی اخیر اعمال شده علیه ایران را در راستای اعمال فشار بیشتر به ایران جهت دست برداشتن از برنامه هسته‌ای خود اعلام می‌کنند، منابع صهیونیستی این تحریم‌ها را سناریویی آمریکایی می‌دانند.

به گزارش «تابناک»، این منابع تأخیر در تحریم نفتی ایران را سناریویی تعریف شده از سوی باراک اوباما و اتحادیه اروپا می‌دانند که بر پایه آن، تحریم نفتی ایران تا تابستان به تأخیر می‌افتد تا در این فاصله، گفت‌وگو‌های ایران و گروه 1+5، آغاز شود.

بنا بر چنین سناریویی، تحریم‌های ایران تا تابستان به تعویق خواهد افتاد و در آن هنگام هم برای اینکه در روند مذاکرات ایران و 1+ 5، خللی وارد نشود، این تحریم‌ها بار دیگر به تعویق خواهد افتاد و ایران در این فاصله، زمان بسیاری به دست خواهد آورد و مکانیزم‌هایی را برای فروش نفت خود با کمک کشور‌های دیگر پیدا خواهد کرد.

در همین حال، ‌هاآرتص گزارش داد، نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل ضمن انتقاد از شورای امنیت به دلیل برخورد نکردن با ایران گفت: امروز باید در برابر ایران بایستیم، فردا خیلی دیر است. انتقاد‌های مقامات رژیم اسرائیل از شورای امنیت، در حالی است که بناست، دبیر کل سازمان ملل، در آینده‌ای نزدیک ضمن سفر به سرزمین‌های اشغالی، با مقامات این رژیم دیدار کند.

حمله نظامی به ایران و یا تأسیسات هسته‌ای این کشور، تنها گزینه مورد پذیرش سران این رژیم در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران است؛ هرچند این رژیم بارها هشدار داده است که خود به تنهایی می‌تواند حمله‌ای را علیه ایران ساماندهی کند، ولی ارزیابی آنان درباره واکنش ایران، هیچ گاه فرصت یا قدرت چنین کاری را به آنان نداده است.



چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:, :: 12:5 ::  نويسنده : Hadi

نزاع میان فرانسه و ترکیه بالا گرفته است. روزنامه‌های ترکیه با تیترهایی همچون «سارکوزی شیطان» و «شرم بر فرانسه» به تصمیم سنای فرانسه واکنش نشان داده‌اند. شهردار آنکارا هم گفته است که نام خیابان سفارت فرانسه در این شهر را تغییر خواهد داد، ولی وزیر خارجه فرانسه از ترک‌ها خواسته که آرام باشند و احساساتی نشوند.

در حالی که وزیر خارجه فرانسه از ترک‌ها خواسته است، در واکنش به تصویب قانونی در فرانسه آرام باشند و احساساتی نشوند، مقامات و رسانه‌های ترکیه از اقدام سنای فرانسه در تصویب قانونی که انکار کشتار ارمنیان توسط امپراتوری عثمانی در خلال جنگ جهانی اول را جرم دانسته، خونشان به جوش آمده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «وطن» در ترکیه با تیتر «شرم بر فرانسه» و روزنامه دیگری با تیتر «سارکوزی شیطان»، به این تصمیم فرانسه واکنش نشان داده است. شهردار آنکارا نیز اعلام کرده، خیابانی را که سفارت فرانسه در آن است، به خیابان الجزایر تغییر نام خواهند داد و در آنجا بنای یادبودی برای افرادی که توسط فرانسه به قتل رسیده‌اند، بنا خواهد کرد.

چندی پیش، نخست وزیر الجزایر از اردوغان خواسته بود که خون الجرایری را برای خود معامله نکند، چرا که یکی از مخالفان استقلال الجزایر تا سال‌ها خود عثمانی بوده است!

بنابراین، رجب طیب اردوغان هم تهدید کرده است که سفر آینده خود به فرانسه را لغو خواهد کرد.

تحلیلگران بر این باورند که آنکارا چند گزینه برای مقابله به مثل در برابر فرانسه خواهد داشت؛ این کشور می‌تواند سفیر خود از فرانسه را فرابخواند و سفیر فرانسه در آنکارا را هم به این کشور برگرداند و سطح روابط دو کشور را تقلیل داده و به سطح کاردار برساند؛ افزون بر این، ترکیه می‌تواند پایگاه‌های نظامی و آب‌های خود را روی نیروهای فرانسوی ببندد. این در حالی است که تعلیق قراردادهای اقتصادی میان دو کشور و به ویژه تعلیق قراردادهای هسته‌ای بین این دو کشور، زیان فوق‌العاده‌ای را به شرکت‌های فرانسوی وارد می‌کند.

با وجود این، گویا، هم‌اکنون دولت ترکیه کاری انجام نخواهد داد، بلکه با راه انداختن جوی تبلیغاتی، منتظر تصمیم سارکوزی خواهد ماند، چرا که این قانون را باید سارکوزی هم امضا کند تا اعتبار عملی یابد؛ بنابراین، در صورتی که این قانون به امضای رئیس جمهور فرانسه هم برسد، احتمالا تنش میان این دو کشور بالا خواهد گرفت.

فرانسه از جمله کشورهای اروپایی است که به صورت سنتی با حضور ترکیه در اتحادیه اروپا هم مخالفت می‌کند و در نزاع ترکیه و قبرس هم جانب قبرس را گرفته است.

مسیحیان ارمنی مدعی هستند، در خلال جنگ اول جهانی، امپراتوری عثمانی نزدیک یک میلیون و نیم ارمنی را به قتل رسانده است. آنان این حادثه را نسل‌کشی دانسته و انکار آن را جرم می‌دانند؛ موضوعی که در فرانسه هم تصویب شده است.

ولی با این حال، ترکیه بر این باور است، هیچ گونه نسل کشی نشده و این میزان کشته هم از مسیحیان ارمنی و هم از مسلمانان ترک بوده است



چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:, :: 12:4 ::  نويسنده : Hadi


در سفر رئیس‌جمهور ایران به کشورهای آمریکای جنوبی، آنچه بیش از هر چیز دیگر خودنمایی می‌کرد، نرفتن محمود احمدی نژاد به برزیل به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای آمریکای جنوبی بود.

گویا در اوضاع کنونی در حوزه روابط بین‌الملل، اتفاقا سیاست تنش‌زدایی که وزارت خارجه در پی گرفته، بهترین راهکار برای تأمین منافع کشور است و دخالت افرادی غیر متخصص در این حوزه، به منافع همه ایرانیان لطمه خواهد زد.

به گزارش «تابناک»، در حین آن سفر، هرچند تحلیل‌هایی درباره عدم برگزاری این سفر وجود داشت، خبری در این باره از سوی مقامات رسمی شنیده نشد، ولی اینک یکی از مشاوران رئیس جمهور و مشخصا مشاور رسانه‌ای ایشان در مصاحبه با یک روزنامه برزیلی به سیاست‌های رئیس جمهور برزیل در قبال ایران حمله و او را متهم کرده که روابط خوب ایران و برزیل را بر هم زده است.

بر پایه این گزارش، جوانفکر، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور، در مصاحبه با روزنامه برزیلی «فولا ـ د سائوپولو»، رئیس جمهور این کشور را متهم نموده که هر آنچه رئیس جمهور سابق برزیل در ایجاد رابطه مناسب با ایران بافته بود، پنبه کرده است.

در زمان ریاست جمهوری «لولا»، حجم مبادلات تجاری ایران از یک میلیارد دلار به بیش از دو میلیارد دلار رسید که موازنه این تجارت به سود برزیل بوده و گویا، هم اکنون تجار برزیلی نیز از این روند احساس خسارت می‌‌کنند، به گونه‌ای که مسئول اتاق صادرات برزیل گفته است که سفارت ایران در برازیلیا و همچنین سفارت برزیل در تهران به تجار این اطمینان را داده است که مبادلات تجاری دو کشور همچنان ادامه خواهد یافت.

اکنون برزیل درباره ایران با یک معضل روبروست؛ از یک سو برزیل باید برای اینکه بتواند به یک ابرقدرت منطقه ای تبدیل شود، لازم است که بازارهای مصرفی همچون ایران را پیدا کند و از سوی دیگر، از رویارویی سیاسی با چنین کشوری خودداری کند.

حملات مشاور رئیس‌جمهور به برزیل، در حالی صورت می‌گیرد که قرار است، وی در آینده‌ای نزدیک به این کشور سفر کند؛ این مطلبی است که سفیر ایران در برزیل، خبر آن را اعلام کرده است.

به رغم مواضع مشاور رئیس‌جمهور ایران، «توار داسیلوا نونز»، سخنگوی وزارت خارجه برزیل گفته است که روابط برزیل با ایران همچنان گرم است و برزیل همچنان برای اعمال تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران تردید دارد.

گویا در اوضاع کنونی در حوزه روابط بین‌الملل، اتفاقا سیاست تنش‌زدایی بهترین راهکار برای تأمین منافع کشور است و دخالت افرادی غیر متخصص در این حوزه، به منافع همه ایرانیان لطمه خواهد زد.

بدیهی است، هر شخص می‌تواند در موضوعات گوناگون نظر خود را اعلام کند، اما وقتی به عنوان شخصیتی حقوقی، نمایندگی جمعی را عهده داشته باشد، باید مراقب مواضع خود بوده و به جای دیگر مقامات سخن نگویند، چرا که ممکن است یک سخن نسنجیده، سال‌ها برنامه‌ریزی برای رسیدن به یک هدف را بر باد دهد.



چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:, :: 12:3 ::  نويسنده : Hadi

ما از مسئولان امنيتي انتظار داريم در حفظ و صيانت از انديشمندان كشور بيشتر تلاش كنند و از آنها غفلت نكنند؛ چرا كه اين صدمات جبران‌ناپذير است و ما نمي‌توانيم جايگزيني را مانند شهيدان؛ دكتر شهرياري و علي‌محمدي و احمدي‌روشن داشته باشيم.

به باور بسياري از كارشناسان اجتماعي، اشتغال فارغ‌التحصيلان در حرفه‌اي نامتناسب با مدرك تحصيلي هر قدر هم كه درآمدزا باشد به نوعي بيكاري محسوب مي‌شود.

 اسدالله عباسي نماينده مردم رودسر و املش ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار تابناک، خاطر نشان کرد: يكي از علل مهم افزايش بيكاري در بين فارغ‌التحصيلان متناسب نبودن رشته‌ها و آموزش‌هاي دانشگاهي با نياز بازار كار و انتزاعي بودن متون درسي دانشگاه‌ها و تطبيق نداشتن آنها با واقعيت‌هاي اجتماعي است با اين حال واقعيت آن است كه فراگيري حرفه‌هاي مختلف و كسب تخصص در زمينه‌هاي گوناگون حين تحصيل مي‌تواند بار اقتصادي و رواني ناشي از بيكاري فارغ‌التحصيلان را كاهش دهد.

رئيس فراكسيون فرهنگيان مجلس شوراي اسلامي  با بیان اینکه يكي از بحران‌هاي نظام آموزشي ما بيكاري فارغ‌التحصيلان دانشگاهي است، تاکید کرد: از اين منظر بايد گفت كه آموزش نيروي كار كماكان حلقه مفقوده نظام آموزشي كشور محسوب شده و چنانچه متوليان در برنامه‌هاي دراز مدت به امر آموزش حين تحصيل دانشجويان توجه جدي داشته باشند پديده بيكاري فارغ‌التحصيلان تبعات زيان بار كمتري خواهد داشت.

این عضو كميسيون آموزش و تحقيقات با اشاره به اینکه بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی يك نقطه ضعف براي اين نظام آموزشي کشور است، گفت: طبق آمارها امروزه بسياري از فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي علوم انساني از تحصيلات خود نصيبي نبرده و به كار ديگري مشغول‌اند كه هيچ‌گونه ارتباطي با مدرك تحصيلي‌شان ندارد.

دشمنان قصد متوقف كردن فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران را دارند، به همين دليل بررسي ابعاد ترور مصطفي احمدي ‌روشن در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس آغاز شده است. دشمنان ايران بيكار نمي‌نشيند و در كمين هستند تا از جنبه امنيتي به عباسی با تاکید بر اینکه دشمنان كشور برای ضربه وارد كردن به رشد و توسعه ایران،ا ابعاد فرهنگي، اقتصادي و علمي ما را هدف گرفته‌اند و از هر فرصتي براي ضربه زدن به پيشرفت‌هاي نظام مقدس اسلامي استفاده مي‌كنند، گفت: دشمنان ايران با حركت ناجوانمردانه، به‌نحوي مي‌خواهند فعاليت هسته‌اي كشور را زير سؤال ببرند، از سوي ديگر به اين دليل كه ايران خود به فناوري دست پيدا كرده و صدها دانشمند هسته‌اي تربيت كرده است، رفتار كينه‌توزانه دشمنان عليه ايران تشديد شده است.


این عضو اصولگرای مجلس هشتم با اشاره مباحث مطرح شده اين روزها در كميسيون آموزش و تحقيقات، خاطر نشان کرد: کمیسیون آموزش درصدد بررسي طرح حفاظت از دانشمندان جوان كشور هست و به‌طور قطع كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس درباره حفاظت از جان انديشمندان و نخبگان كشور بحث و بررسي مي‌كند ولی ما از مسئولان امنيتي انتظار داريم در حفظ و صيانت از انديشمندان كشور بيشتر تلاش كنند و از آنها غفلت نكنند؛ چرا كه اين صدمات جبران‌ناپذير است و ما نمي‌توانيم جايگزيني را مانند شهيدان؛ دكتر شهرياري و علي‌محمدي و احمدي‌روشن داشته باشيم.


 



دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 12:49 ::  نويسنده : Hadi
تا کنون هیچ یک از مقامات ایرانی رسما واکنشی که دربردارنده اقدام عملی ایران در برابر این تحریم‌های احتمالی باشد، از خود نشان نداده است. این مقامات درباره واکنش خود درباره مسدود کردن دارایی‌های ایران و اینکه تا کنون چه کاری برای نگهداری از این دارایی‌ها انجام داده‌اند، هم سخنی نگفته‌اند.
 

روز دوشنبه قرار است کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای بررسی اعمال تحریم‌هایی جدیدی علیه ایران گرد هم آیند.

به گزارش «تابناک»، در این نشست، موضوع تحریم ایران و مسدود کردن برخی از دارایی‌های ایران در دستور کار قرار خواهد گرفت. با وجود این، خبر‌های منتشره، حکایت از این دارد که هنوز اجماع کاملی بین این کشورها برای تحریم ایران پدید نیامده است.

بنا بر این گزارش، «آلن ژوپه»، وزیر امور خارجه فرانسه به تازگی در اظهاراتی گفته که انتظار می‌رود، توافق نهایی درباره تحریم خرید نفت و مسدود کردن دارایی‌های بانک مرکزی ایران توسط اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه وزیران خارجه این اتحادیه حاصل شود.

به گفته دیپلمات‌های اروپایی اتحادیه اروپا همچنین محدودیت‌هایی را برای صادرات یا نقل و انتقال عمده طلا به ایران از طریق این اتحادیه در نظر خواهد گرفت. هم‌اکنون کشورهای عضو اتحادیه اروپا، درصدد جلب حمایت سوییس از این تحریم‌ها هستند، چون بخشی از خرید طلای ایران در سال‌های اخیر از سوییس بوده است.

همچنین نام‌های تازه‌ای از افراد و نهادهایی ایرانی به فهرست تحریم ایران توسط اتحادیه اروپا افزوده خواهد شد و فهرست تازه روز سه شنبه منتشر می‌شود. احتمالا نام یک بانک ایرانی در فرانسه هم در فهرست تازه خواهد بود؛ البته درباره زمان آغاز تحریم خرید نفت ایران، هنوز اختلافاتی میان کشورهای اروپایی وجود دارد.

برخی کشورهای اروپایی، خواستار مهلت سه تا هشت ماهه برای اجرای این تحریم ضد ایران هستند. منابع آگاه اروپایی اعلام کردند، قرار است تحریم نفتی ایران آزمایشی به مدت سه ماه انجام شود. همچنین گفته می‌شود، قرار است بخشی از دارایی‌های بانک مرکزی ایران در اروپا توقیف شود.

واکنش ایران چیست؟

تا کنون هیچ یک از مقامات ایرانی، رسم واکنشی که دربردارنده اقدام عملی ایران در برابر این تحریم‌های احتمالی باشد، از خود نشان نداده است. این مقامات درباره واکنش خود در مورد مسدود کردن دارایی‌های ایران و اینکه تا کنون چه کاری برای نگهداری از این دارایی‌ها انجام داده‌اند، سخنی نگفته‌اند.

در زمان کنونی که اروپا به دلیل بحران اقتصادی و تغییرات آب و هوایی در مورد تحریم نفت ایران با اجماع کامل همراه نیست، به دنبال تعویق تحریم ایران به مدت چند ماه برای خلاص شدن از وضعیت کنونی است تا به محض احیای دوباره تحریم کامل نفت و فشار به ایران را شدت بخشد.

آنچه مسلم است، اینکه تحریم نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا برای یک دوره کوتاه مدت در نظر گرفته شده است تا به همراه مسدود کردن دارایی‌های ایران از سوی اروپا و در بخشی هم در آمریکا فشارها به ایران به اندازه‌ای برسد که در مذاکرات آتی، غرب دست بالا را داشته باشد. طبیعی است که تحریم نفت ایران برای یک مدت طولانی هم به به بی ثباتی در بازار نفت و هم به آسیب به اقتصاد غرب منجر خواهد شد.
 



دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 12:47 ::  نويسنده : Hadi

25 ژانویه، نخستین سالگرد آغاز انقلاب مصر است؛ انقلابی که در هجده روز به پیروزی رسید و دیکتاتور آن، مجبور شد، یازدهم فوریه با یک فروند بالگرد به شهر «شرم‌الشیخ» در شرق مصر در نزدیکی سرزمین‌های اشغالی فرار کند.

«عبداللطیف مناوی»، رییس سابق بخش اخبار تلویزیون مصر در کتابی با نام «روزهای آخر مبارک .. هجده روز» که به تازگی تألیف کرده و قرار است 25 ژانویه همزمان با سالگرد آغاز انقلاب مصر روانه بازار شود، آخرین 37 ثانیه از حکومت مبارک و آنچه در کاخ ریاست‌جمهوری مصر رخ داد را با دقت شرح داده است.

به گزارش «تابناک»، وی در بخش‌هایی از این کتاب می‌نویسد: «سوزان ثابت»، همسر دیکتاتور سابق مصر در ساعات پایانی حکومت مبارک به شدت و پیوسته اشک می‌ریخت و همه چیز در همان 37 ثانیه آخر به پایان رسید و دوران مبارک برای همیشه پایان یافت.

گفته می‌شود، «عبداللطیف مناوی»، افزون بر اینکه در این کتاب درگیری و اختلافات شدید پدید آمده در کاخ ریاست جمهوری مصر در دقایق پایانی حکومت مبارک را شرح داده، فاش کرد که «سوزان مبارک» در ثانیه‌های پایانی از شدت ناراحتی در یکی از راهروهای کاخ بیهوش شده بود و محافظان در حالی که بر زمین افتاده بود، او را پیدا کردند.

به گفته محافظان، او به گونه ای بر زمین افتاده بود که می‌بایست بر او گریه کرد، زیرا در همان لحظات، فرزندانش «جمال» و «علاء» در فرودگاه منتظر وی بودند.

«عبداللطیف مناوی» که به ادعای مقامات ارشد رژیم سابق مصر، نقش بسزایی در نوشتن متن آخرین پیام تلویزیونی «حسنی مبارک» و راضی کردن او برای برکناری از قدرت داشت، در ادامه می‌افزاید: پس از اینکه «سوزان مبارک» با کمک و تلاش محافظان به هوش آمد، دقایقی طول کشید تا به اتاق‌های گوناگون در کاخ برود و برخی اسناد و مدارک خصوصی خود و لوازم شخصی‌اش را جمع‌آوری کند.

به گفته رییس سابق بخش اخبار تلویزیون مصر، همسر دیکتاتور سابق مصر پس از به هوش آمدن از محافظان پرسید: به نظر شما، آنها (انقلابیون) به اینجا می‌آیند؟ از شما خواهش می‌کنم که نگذارید به اینجا بیایند! تمنا می‌کنم نگذارید کاخ را ویران کنند. از شما می‌خواهم اینجا بمانید و از کاخ دفاع کنید.

گفته می‌شود، «عبداللطیف مناوی» در دقایق پایانی حکومت مبارک، منتظر صدور دستور از سوی کاخ «حسنی مبارک» بود تا پیام کناره‌گیری مبارک از قدرت را ـ که توسط ژنرال «عمر سلیمان» قرائت شد ـ اعلام کند.

رییس سابق بخش اخبار تلویزیون مصر در ادامه کتاب خود می‌افزاید: پیش از خواندن پیام کناره‌گیری مبارک، همه مردم مصر منتظر بودند که «سوزان مبارک» بیاید و صحبت کند اما نمی‌دانستند او در چه حالی است و چگونه گریه می‌کند؟! او بر زمین نشسته بود و در حالی که گریه می‌کرد، حاضر به ترک کاخ ریاست جمهوری نبود.

«عبداللطیف مناوی» می‌افزاید: فردا روز استعفای مبارک، هنگامی که بالگرد به کاخ رسید تا مبارک و خانواده اش را به شرم الشیخ منتقل کند، افرادی که در بالگرد آمده بودند، گمان می‌کردند که خانواده مبارک را به همراه همه جواهرات گرانبها و لباس‌های شخصی آماده رفتن می‌بینند، ولی سوزان به همراه دو فرزندش اعلام کردند که حاضر نیستند کاخ را ترک کنند.
 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 12:43 ::  نويسنده : Hadi

همه تلاطم‌های بازار ارز و طلا، ناشی از سودجویی نیست. مردم نگران حفظ ارزش پول خود هستند. دولت چه باید بکند؟ آیا پیشنهاد جذاب‌تری برای سرمایه‌گذاری وجود دارد؟راه حل مسأله این نیست که دولت چون کودکی خطاکار خود را از دید مردم که ولی‌نعمت دولتند پنهان کند و یا این که فضای اقتصاد را خارج از حد معقول، امنیتی کند. دولت باید بپذیرد که ملت ایران بخشی از راه‌حل هستند

قیمت سکه و ارز، سریع‌تر از آن چه که انتظار می‌رفت به حدودی رسید که چندی پیش برای بسیاری دور از تصور بود. امروز تمام سکه بهار آزادی مرز 900 هزار تومان را پشت سر گذاشت و دلار نیز به 1900 تومان رسید. دولت اما هنوز از لاک خاموشی در نیامده است و شاید قریب یک ماه است که نه رئیس جمهور و نه وزیر اقتصاد و نه رئیس بانک مرکزی به صورت واضح و علنی در این مورد اظهارنظری نکرده‌اند.

به گزارش «تابناک» ، تنها حدود دو هفته پیش، محمدرضا رحیمی نوسانات بازار ارز را به گردن طراحی‌ و سودجویی عده‌ای انداخت که به دنبال کسب منفعت به قیمت آسیب رساندن به اقتصاد ملی هستند.

شاید سخن آقای رحیمی بخشی از حقیقت باشد که هست (ابراز خوشحالی دیروز اوباما از وضعیت اقتصاد ایران)، اما همه آن نیست. دولت باید این را بپذیرد که بخشی از نقدینگی سرگردان اقتصاد ایران، به این خاطر سیل‌آسا به دیوارهای بازار طلا و ارز حمله‌ور شده است که عده زیادی از مردم، به حق نگران کاهش ارزش پولی هستند که ارزش آن در حال کمتر شدن است و تصور می‌کنند در آینده هم کم‌ارزش‌تر هم خواهد شد.

اگر طراحی‌های دشمنان کشور در حال آسیب زدن به اقتصاد ایران است، راه حل مسأله این نیست که دولت چون کودکی خطاکار خود را از دید مردم که ولی‌نعمت دولتند پنهان کند و یا این که فضای اقتصاد را خارج از حد معقول، امنیتی کند. دولت باید بپذیرد که ملت ایران بخشی از راه‌حل هستند به شرط این که دولت با تدبیر و تعقل، راه‌هایی سازنده به مردم ارائه کند که ضمن کاستن از ارتفاع امواج نقدینگی سرگردان، مردم را از حفظ پولشان مطمئن کرده و به اقتصاد کشور نیز کمک کند.

به عنوان مثال، کمتر از دو هفته پیش، رستم قاسمی وزیر نفت اظهار کرد که « به خصوص در رابطه با پروژه‌های مربوط به میادین مشترک نفت و گاز، با توجه به جلوتر بودن شرکای ما در برداشت از این میادین، اگر وزارت نفت و شرکت ملی نفت حتی با نرخ سود ۳۰ تا ۳۵ درصد بتواند منابع مالی تامین کند باز هم به صرفه است تا هر چه سریع‌تر کار روی این میادین آغاز شود و بتوانیم لااقل به اندازه شرکا از این میادین برداشت کنیم.»
 

آیا عرضه اوراق مشارکت با چنین نرخ سودی برای مردم دلبسته به سرنوشت کشور جذاب نیست؟

دولت محترم، مردم راه‌حل مشکلند. به نگرانی آنها احترام بگذارید و پیشنهادهای جذاب‌تر از سکه و ارز ارائه کنید.



یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 17:49 ::  نويسنده : Hadi
هرچند در سفر رئیس ستاد مشترک آمریکا، به سرزمین‌های اشغالی دو طرف بر درک مشترک خود درباره تحولات امنیتی خاورمیانه تأکید کرده‌اند، بدون اینکه نامی از ایران در دیدارهای طرفین برده شود، ولی سایت‌های نزدیک به محافل امنیتی رژیم اسرائیل روایت دیگری از این سفر آورده‌اند.
 

نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده که ایران درصدد است به کشور‌های هسته‌ای جهان بپیوندد؛ بنابراین، تا دیر نشده، باید از آن مسأله جلوگیری کرد، ولی گویا پیامی که باراک اوباما توسط مارتین تمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا برای مقامات تل آویو فرستاده، کاملا بر عکس تمایل نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده است.

به گزارش «تابناک»، در هفته گذشته، رسانه‌های غربی درباره سفر وزیر دفاع آمریکا به سرزمین‌های اشغالی نوشتند که وی برای هماهنگی مواضع آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره تحولات امنیتی خاورمیانه این سفر را انجام خواهد داد. پیش‌بینی‌ها هم حکایت از این داشت که مارتین تمپسی در این سفر از مقامات تل آویو بخواهد، از فکر حمله نظامی به ایران در شرایط کنونی و بدون هماهنگی با آمریکا صرفنظر کند.

بنابراین، امروز، روز نامه ‌هاآرتص گزارش داده است: در سفر رئیس ستاد مشترک به سرزمین‌های اشغالی، دو طرف بر درک مشترک خود درباره تحولات امنیتی خاورمیانه تأکید کرده‌اند؛ بدون اینکه نامی از ایران در دیدارهای طرفین برده شود. تنها دمپسی به مقامات تل آویو گفته که آمریکا اجازه نخواهد داد، هولوکاستی دیگر علیه یهودیان تکرار شود.

اما در عین حال، «دبکا» که از سایت‌های نزدیک به محافل امنیتی رژیم اسرائیل است، در این باره نوشته است که دمپسی به مقامات تل آویو هشدار داده است که باراک اوباما نمی‌خواهد در اوج کارزار انتخاباتی خود، خبر حمله اسرائیل به ایران را بشنود.

افزون بر این، وی برای مقامات تل آویو روشن کرده که اوباما به دنبال گفت‌وگوهای مستقیم هسته‌ای با ایران است؛ هرچند تلاش برای مذاکرات پیشین با شکست روبه‌رو شده است.
این در حالی است که نتانیاهو پیش از سفر رسمی خود به هلند، از وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش خود خواسته است که در هنگام دیدار با تمپسی، رئیس ستاد مشترک آمریکا درباره حمله به ایران با وی سخن بگوید؛ رخدادی که به ظاهر نیفتاده و برعکس تمایل آنان، نه تنها سخنی از ایران به میان نیامده، بلکه هشدار‌های لازم به این رژیم هم داده شده است.
 



یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 17:46 ::  نويسنده : Hadi
نکته جالب این است که ده عضو پارلمان آینده مصر ، منصوب شورای عالی نظامی خواهند بود . یک سوم هم باید لزوما نامزدهای مستقل غیر حزبی باشند. اما چرا این گونه است و چه چالشی در کوتاه مدت برای پارلمان مصر بروز خواهد کرد ؟
 

در بازار انتخاباتی مصر سر انجام حزب عدالت و آزادی وابسته به اخوان المسلمین مصر مقام نخست را در هر سه مرحله انتخابات پارلمانی این کشور به دست آورد. نتیجه تحولات  انتخاباتی جاری در این کشور می تواند آینده روشنی را برای ملت مصر رقم زند.

به گزارش «تابناک »، در این انتخابات كه تركيبي از نامزدهاي شركت كننده در ليست احزاب و همچنين شركت كنندگان مستقل در آن حضور داشتند،‌ در نهايت حزب آزادي و عدالت وابسته به اخوان المسلمين با كسب 127  کرسی حائز بيشترين آرا شد و حزب سلفي النور در رتبه بعدي قرار گرفت .احزاب و گروه هاي ديگر از جمله نامزدهاي مستقل، حزب ليبرال الوفد و ائتلاف المصريه كه متشكل از ليبرال ها و احزاب چپ هستند، به ترتيب در رتبه هاي بعدي قرار گرفتند.کته جالب این است که ده عضو پارلمان آینده مصر ، منصوب شورای عالی نظامی خواهند بود . یک سوم هم باید لزوما نامزدهای مستقل غیر حزبی باشند تا با ائتلاف این دو گروه اخیر با لیبرال ها و چپ ها موازنه ای در بین اسلام گرایان و مخالفان آنان برقرار شود . تا حتی علیرغم انتخاب توسط مردم اسلام گرایان در صحنه سیاسی مصر تعیین کننده نباشند.

با ائتلاف  حزب عدالت و توسعه با حزب "الوفد" که بسیار محتمل به نظر می رسد اسلام گرا ها می توانند بیش از 50 درصد کرسی‌های پارلمان را در اختیار خود قرار دهند. این پیروزی با توجه به موضع گیری های صریح مقامات اخوان در رابطه با اسرائیل و آینده روابط مصر با رژیم صهیونیستی مطمئنا مقامات این رژیم را با نگرانی روبرو کرده است.

پيروزي اخوان المسلمین در انتخابات پارلماني سوالات بيشماري را درباره سرنوشت روابط مصر و اسرائيل مطرح مي‌کند،‌ به ويژه  آنکه اخواني‌ها در طول سه دهه حاکميت مبارک بر کشور همواره سياست مبارزه و مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي را اتخاذ کرده بودند. به طوری که نایب رئیس جماعت اخوان المسلمین   در آن دوران تاکید می کرد، جماعت اخوان تحت هیچ شرایطی اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت و تصمیم‌گیرنده اصلی درباره قرارداد کمپ‌دیوید ابتدا پارلمان و در نهایت مردم مصر هستند.

حال با توجه به شرایط داخلی و منطقه ای مصر  و شرایط بین المللی پاسخ به سئوال آینده روابط مصر و اسرائیل کمی پیچیده و با دشواری همراه است. از طرف دیگر  نتیجه انتخابات آینده ریاست جمهوری مصر نیز می تواند تا حدی ما  را به پاسخ نزدیک  تر نماید.

 با این حال شواهد و قرائن نشان می دهد که در درجه اول ملت مصر مخالف رابطه مصر با اسرائیل به شیوه دوران حسنی مبارک است و از طرف دیگر مواضع گذشته و فعلی جماعت اخوان حکایت از ناسازگاری و دشمنی دیرینه این گروه با رژیم صهیونیستی دارد.

بنابراین باید در کوتاه مدت شاهد تغییر و دگرگونی در روابط رسمی و غیر رسمی میان مصر با رژیم صهیونیستی باشیم و بتدریج فعالیت های پارلمانی این حزب برای تصویب قوانینی که بتوانند از طریق قانونی روابط خودشان را در مسیر منافع ملی قرار دهند. اما نباید از این نکته غافل شد که حزب اخوان المسلمین(آزادی و عدالت) برای ائتلاف و کسب آراء اکثریت در پارلمان مجبور است تا حدی مواضع خود را برای اتحاد تعدیل نماید.

البته انتخابات آینده ریاست جمهوری مصر که در اواخر خرداد سال بعد است می تواند کفه های قدرت سیاسی و جبهه گیری ها و فرایند توزیع قدرت را در مصر واضح تر نماید و پس از آن است که اخوان المسلمین می تواند با فراخ بال بیشتری به بسط ایده ها و نظریاتش در تمام ابعاد حکومت مصر بپردازد.

خطرناك‌ترين اتفاقي كه مي‌توانست براي حركت و جنبش  مردم مصر روي دهد اين بود كه هدف و مقصد خود را گم كرده و از راه اصلي‌اش منحرف میشد، بيشترين ترس و نگراني اين بود كه انقلاب مصر در معرض چنين چالشي قرار بگيرد. اما خوشبختانه مردم مصر در انتخابات اخیر پارلمانی که طي مدتي بيش از سه ماه و در سه مرحله انجام گرفت نشان داد که مردم نمی گذارند آرمان های انقلاب فراموش و مصادره شود.
 



یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 17:45 ::  نويسنده : Hadi

اگر چهارشنبه این هفته تلاش کردید از بخش انگلیسی دایره‌المعارف اینترنتی ویکی‌پدیا، موضوعی را مورد تحقیق قرار دهید، با صفحه سیاه رنگی روبه‌رو شده‌اید که برای اعتراض به پیگیری دو مصوبه در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا تهیه شده بود.

به گزارش «تابناک»، قوانین در دست بررسی در کنگره آمریکا برای مقابله با دزدی اینترنتی و رعایت نکردن حقوق مؤلفین، راه را برای تعطیل کردن بسیاری از سایت‌های اشتراک محتوای اینترنت هموار خواهد کرد. ویکی‌پدیا و مگاآپلود، نخستین معترضین و قربانیان بودند، اما محدودیت و مبارزه بزرگتر در راه است.

قوانین جدید آمریکا (SOPA و PIPA‌) به دنبال چه هستند؟

قانون توقف راهزنی آنلاین (Stop Online Piracy Act) در حال بررسی در مجلس نمایندگان است و در عین حال، قانون مشابهی با نام قانون حمایت از مالکیت معنوی (Protect IP Act) در سنای آمریکا در حال بررسی است.

ادعا می‌شود که هر دو قانون علیه وب‌سایت‌هایی است که محتوای تولید آمریکا را غیرقانونی در اختیار کاربران خود می‌گذارند. این قوانین بر پایه این ادعا مطرح شده‌اند که نزدیک 17.5 درصد پهنای باند آمریکا، صرف دانلود غیرقانونی می‌شود.

بنا بر قانون سوپا، شرکت‌های سرویس دهنده اینترنت و ثبت‌کنندگان اسامی دامنه در صورت صدور حکم از سوی وزارت دادگستری آمریکا، ملزم به بلوکه کردن نام دامنه وب سایت‌های خارجی ناقض کپی رایت هستند، ولی بسیاری از فعالان اینترنتی، این طرح را بهانه‌ای برای خفه کردن صدای مخالفان دولت آمریکا در اینترنت می‌دانند.

سوپا افراد، شرکت‌ها و حتی موتورهای جستجو را ملزم می‌کند که اگر سایتی قوانین کپی‌رایت را رعایت نکرده بود، آن را از لیست سرویس‌ها حذف کنند. مثلاً اگر شرکت مورد بحث گوگل است، آن سایت را در فهرست نتایج نیاورد؛ اگر ISP است، آن سایت را باز نکند. اگر فیس‌بوک است، آن سایت یا صفحه را پاک کند.

چه کسانی مخالفند؟

«وینتون سرف»، دانشمند نام‌آور آمریکایی و یکی از بنیانگذاران اینترنت، با موضع‌گیری در برابر قانون سوپا، از آن خرده گرفته و گفته، این قانون ممکن است به سانسور گسترده و بی‌سابقه اینترنت منجر شود.

وی در نامه‌ای به «لامار اسمیت»، نماینده جمهوری‌خواه و سرپرست کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: الزام موتورهای جست‌وجو به حذف نام‌های دامنه، یک مسابقه تسلیحاتی بی‌سابقه برای سانسور وب در جهان به راه می‌اندازد.

تصویب این قانون اعتراضات بسیاری را در آمریکا و اروپا برانگیخته است.

بنا بر گزارش «دویچه‌وله»، اعتراض به سوپا منحصر به آمریکایی‌ها نیست و پارلمان اروپا هم به تازگی به مخالفان آن پیوسته است.

اعضای این پارلمان، جمعه گذشته با اکثریت قاطع بر ضرورت حفاظت از یکپارچگی اینترنت در سطح جهان و دفاع از آزادی ارتباطات از طریق عدم توسل به اقدامات یکجانبه در راستای ابطال و لغو به‌کارگیری آدرس‌های IP یا دی‌ان‌اس تأکید کردند.

این قانون تنها در آمریکا اجرا می‌شود. به همین علت، بسیاری از آمریکایی‌ها بر این باورند، این قانون باعث می‌شود بسیاری از آمریکایی‌ها برای فرار از این قانون اطلاعاتشان را در کشورهای اروپایی و آسیایی میزبانی کنند که این موضوع خود به خود باعث کاهش امنیت اطلاعات آمریکا خواهد شد.
 



ادامه مطلب ...


شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, :: 14:55 ::  نويسنده : Hadi

پس از اظهار تمایل مسئولان ایران، از جمله وزیر خارجه، برای از سرگیری گفت‌وگو‌های ایران و گروه 1+5، سخنگویان اشتون مدعی شدند که لازمه گفت‌وگو‌های دوباره طرفین، ارایه پاسخ ایران به نامه ماه اکتبر کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپاست.

به گزارش «تابناک»، به ظاهر نامه اخیر ایران به اشتون، نامه جداگانه‌ای برای نشان دادن تمایل ایران برای گفت‌وگوی دوباره بوده و در آن پاسخی به نامه اکتبر اشتون داده نشده است.

بنا بر این گزارش، امروز در بروکسل مقامات این اتحادیه متن نامه ماه اکتبر کاترین اشتون را منتشر کردند تا نشان دهند، اگر ایران به این نامه پاسخ مثبت بدهد، مذاکرات آغاز خواهد شد.

در متن این نامه آمده است که اگر طرف ایرانی به دنبال گفت‌وگو‌های معنادار برای اعتمادسازی درباره ماهیت برنامه هسته‌ای خود بدون قرار دادن پیش شرط است، این گروه مایل است گفت‌وگو‌هایی را با ایران در هفته‌های آینده در جایی که مورد توافق طرفین باشد، برگزار کند.

در آخرین دور گفت‌وگو‌های ایران و گروه 1+5  ظاهرا ایران اعلام می‌کند که برای بحث درباره برنامه هسته‌ای ایران، کشورهای غربی لازم است که تحریم‌هایی اعمال شده علیه ایران را لغو کنند و حق ایران در داشتن برنامه هسته‌ای صلح آمیز را به رسمیت بشناسند؛ موضوعی که اشتون آن را پیش شرط ایران می‌نامد و خواهان صرف نظر کردن ایران از این دو موضوع برای از سرگیری مذاکرات طرفین است.

نکته جالب اینکه کاترین اشتون ـ که خود از ایرانیان می‌خواهد پیش‌شرطی را برای مذاکرات نگذارند ـ خود برای گفت‌وگو با ایران پیش شرط می‌گذارد و آن هم بی‌توجهی به نامه فرستاده شده ایران و شرط گذاردن ارایه پاسخ ایران به نامه اشتون به عنوان پیش شرط است.
 



شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, :: 14:54 ::  نويسنده : Hadi

نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه گفته است: وقت ایران برای حل موضوع هسته‌ای این کشور از طریق دیپلماسی به پایان رسیده است؛ اما دلیل این اظهارات گستاخانه سارکوزی، آن هم در هنگامی که ایران و 1+5، خواهان مذاکره هستند، چیست؟

نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه گفته است که وقت ایران برای حل موضوع هسته‌ای این کشور از طریق دیپلماسی به پایان رسیده است.

به گزارش «تابناک»، وی همچنین گفته است که وی و دیگر رهبران اروپایی، همه تلاش خود را برای جلوگیری از جنگی که ممکن است خاورمیانه را در هرج و مرج و آشوب وارد کند، انجام داده‌اند.
 

از آنجا که به تازگی ترکیه و فرانسه درباره مسأله کشتار ارمنیان، دچار تنش شده‌اند و همچنین فرانسه برای چندمین بار مخالفت خود برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را اعلام نموده است و مقامات ترک را عصبانی کرده، به ظاهر این کشور نمی‌خواهد موضوع هسته‌ای ایران از طریق گفت‌وگو با میانجیگری ترکیه و در خاک این کشور انجام گیرد.

در همین ارتباط، نشریه «داون» پاکستان نیز گزارش داده است، سارکوزی که در جمع سفرای فرانسه در کشورهای دیگر سخن می‌گفت، در عین حال افزود که به نظر وی، جنگ راهکار این مسأله هم نیست.

مقامات آگاه بر این باورند، میانجیگری ترکیه برای آغاز مذاکرات ایران و گروه‌های 1+5  و همچنین تمایل ایران برای انجام گفت‌وگوهای آتی در استانبول، یکی از دلایل اظهارات گستاخانه نیکولا سارکوزی است.

بنابراین، از آنجا که به تازگی ترکیه و فرانسه درباره مسأله کشتار ارمنیان، دچار تنش شده‌اند و همچنین فرانسه برای چندمین بار مخالفت خود برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را اعلام نموده است و مقامات ترک را عصبانی کرده، به ظاهر این کشور نمی‌خواهد موضوع هسته‌ای ایران از راه گفت‌وگو با میانجیگری ترکیه و در خاک این کشور انجام گیرد؛ بنابراین، در آستانه آغاز دور جدیدی از گفت‌وگوهای ایران و گروه 1+5‌، از به پایان رسیدن زمان دیپلماسی برای حل موضوع هسته ای ایران سخن می‌گوید.

حال باید پرسید، آیا بر پایه چنین فرضیه‌ای، تمایل به برگزاری مذاکرات ایران و غرب در ترکیه درست است و آیا مقامات ایرانی با فکر و اندیشه، از تمایل خود برای انجام گفت‌وگوها در ترکیه خبر داده اند؟
 


این در حالی است که آمریکا به تازگی در نامه‌ای به ایران، خواهان انجام تعامل و گفت‌وگو با ایران شده؛ افزون بر این، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از انجام گفت‌وگو با ایران استقبال کرده است.
 



شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, :: 14:52 ::  نويسنده : Hadi