درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




صندوق جهانی حیات وحش در اسپانیا، خوان کارلوس، پادشاه این کشور را به دلیل سفر اخیرش به آفریقا و شکار فیل، از ریاست افتخاری این سازمان برکنار کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر از مادرید، در نشستی ویژه، با رای مثبت اکثریت اعضای دفتر صندوق جهانی حیات وحش در مادرید، خوان کارلوس، از این سمت برکنار شد.

وی از سال 1968 میلادی تاکنون ریاست افتخاری این نهاد را برعهده داشت.

پادشاه اسپانیا در ماه آوریل و همزمان با شروع مشکلات اقتصادی این کشور، برای تفریح و شکار فیل به آفریقا رفته بود که تصاویر منتشر شده از وی در کنار جسد یک فیل همراه با اسلحه، در مطبوعات جنجال زیادی به راه انداخت.

هرچند پس از این رسوایی ،پادشاه اسپانیا از مردم کشورش عذرخواهی کرد اما بیش از 85 هزار نفر با امضای طوماری در اینترنت، خواستار استعفای او از صندوق جهانی حیات وحش شدند.
 



یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, :: 22:22 ::  نويسنده : Hadi

بررسی های شرکت امنیتی بیت دیفندر نشان می دهد که بسیاری از برنامه های رایگان عرضه شده در فروشگاه آنلاین اپل حریم شخصی کاربران را نقض می کنند.
 
به گزارش فارس به نقل از اینفورمیشن ویک، این شرکت برنامه همراهی به نام clueful طراحی کرده است که با نصب آن بر روی آیفون و آی پد می توان به میزان نقض حریم شخصی کاربران از سوی برنامه های دیگر پی برد.

برنامه یاد شده با بررسی برنامه های همراه نصب شده بر روی گوشی  آیفون نشان می دهد که کدامیک حریم شخصی کاربر را نقض می کنند. برنامه یاد شده تاکنون عملکرد بیش از 60 هزار برنامه همراه سازگار با سیستم عامل iOS را بررسی کرده است.

البته اپل به بهانه های مختلف به تازگی این برنامه را از فروشگاه آنلاین خود حذف کرده است. اما بیت دیفندر می گوید بررسی عملکرد برنامه های همراه آیفون را کماکان ادامه می دهد. این بررسی ها حاکیست برنامه های مختلف آیفون به فهرست تماس کاربر، اطلاعات کاربری وی در سایت هایی مانند فیس بوک و توییتر، میزان ذخیره باتری، اطلاعات سرویس جی پی اس و ... دسترسی پیدا می کنند.

مشکل دیگر آن است که 43 درصد از برنامه های آیفون اطلاعات کاربران را در حین نقل و انتقال رمزگذاری نمی کنند و در نتیجه اگر کاربر از شبکه های ناایمن وای – فای استفاده کند ممکن است حجم زیادی از اطلاعاتش سرقت شود.

یافته های بیت دیفندر نشان می دهد 41 درصد از برنامه های همراه آیفون اطلاعات مکانی کاربران را سرقت می کنند و 20 درصد هم به فهرست تماس کاربر دسترسی کامل خواهند داشت.
 



یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, :: 22:19 ::  نويسنده : Hadi
در حالی که آگاهانه یا ناآگاهانه روزنامه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرای امروز، جنگ انتخاباتی را علیه یکدیگر آغاز کرده بودند، روزنامه ارگان دولت در یادداشتی به تشریح علت مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد و مبانی فکری متناظر با این رویکرد پرداخته است.

حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، یکی از موضوعات مورد توجه برخی روزنامه‌های صبح امروز بود.

روزنامه‌های اصلاح‌طلب که چندی است در حال گرم کردن تنور انتخاباتی جناح خود هستند، امروز مشترکا سخنان مجید انصاری را دستمایه تیتر یک و گزارش‌های سیاسی خود قرار دادند.

تیتر مشترک این روزنامه‌ها بخش پایانی سخنان انصاری بود که گفت: «این بار نوبت اصلاح‌طلبان است».

آرمان در گزارش خود در این زمینه نوشت: «یک عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در گفت‌وگوی مفصلی که روز گذشته انجام داد، به بسیاری از شایعات و اخبار غلط واکنش نشان داد و در عین حال، به طور شفاف و روشن به تبیین راهکار اصلاح‌طلبان در انتخاباتی پرداخت که قرار است در سال ۹۲ برگزار شود و در پایان این جمله را گفت: «در انتخابات، این ‌بار نوبت اصلاح‌طلبان است».

اما در حالی که آفتاب یزد و شرق هم به سخنان مجید انصاری پرداخته بودند، روزنامه رسالت گفت‌وگوی احمد خاتمی با فارس را دستمایه گزارش یک صفحه نخست خود قرار داد و از تیتر «نگاه اصلاح‌طلبان ارتباطی با گفتمان انقلاب اسلامی ندارد»، در گزارش خود نوشت: «آیت الله سید احمد خاتمی با تأکید بر اینکه افراد مطمئن باید در پست‌های کلیدی کشور قرار گیرند، گفت: نگاه اصلاح‌طلبان، ارتباطی با گفتمان انقلاب اسلامی ندارد».

این روزنامه همچنین در بخشی دیگر هم از قول معاون فرهنگی سپاه به اصلاح‌طلب‌ها هشدار داد که از لطف نظام سوء‌استفاده نکنند. رسالت در این باره نوشت: «حمیدرضا مقدم فر معاون فرهنگی سپاه در گفت‌وگو با مهر در خصوص بازگشت اصلاح‌طلبان به عرصه سیاسی کشور و حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: موقعیت اصلاح‌طلبان امروز شبیه وضعیت جریان نهضت آزادی و ملی ـ مذهبی‌ها در دهه اول انقلاب و دوران امام است.

وی افزود: «نهضت آزادی و ملی ـ مذهبی‌ها آن زمان به خاطر خیانت‌هایی که در حوزه نظریه، بیانیه و فعل سیاسی انجام داده بودند، در نزد مردم منفور شدند و امام نیز آن‌ها را طرد کردند».

اما این تنها بحث انتخاباتی روزنامه‌ها نبود. اعتماد هم گزارش یک سیاسی خود را با نام «اصولگرایان از چه می‌هراسند، انسجام رقیبان یا اختلاف رفیقان» را به رخدادهای انتخاباتی اختصاص داده و نوشته: «چرا هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، حجم خشم اصولگرایان به جریان اصلاحات بیشتر می‌شود؟ چرا اکثر مطالب سایت‌ها و خبرگزاری‌های آن‌ها مربوط به اصلاح‌طلبان و تخطئه آنهاست؟ آیا در زیر پوست سیاست در جلساتی که شنیده‌های این سایت‌ها مدعی برگزاری آنند، اتفاقی در حال حادث شدن است؟»

و در ادامه پاسخ می‌دهد: «این نگرانی اصولگرایان کاملا بجاست، چرا که عملکرد آن‌ها در سال‌های اخیر به گونه‌‌ای بوده که تمام ضعف‌های اصلاح‌طلبان را پوشانده است. محدویت‌هایی که در این دوران برای اصلاح‌طلبان ایجاد کرده‌اند، آن‌ها را در موضعی قرار داده که مردم در صورت انتخاب، اصلاح‌طلبان محروم از حق دفاع را بر اصولگرایان تثبیت ‌شده در موضع حمله ترجیح خواهند داد. علاوه بر این مسأله که در واقع می‌تواند برداشت تاریخی اصولگرایان از تجربیاتشان باشد، شواهدی هم وجود دارد که نگرانی آن‌ها را بیشتر می‌کند؛ مثلا تلاش برای ایجاد اتاق فکر که مدتی است توسط برخی اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود».
 
اما اعتماد علاوه بر این‌ها، گفت‌وگوی مفصلی با عباس سلیمی نمین انجام داده که با نام «مکانیزم‌ها اصلاح نشود، رییس‌جمهور بعدی هم منحرف خواهد شد» در صفحه سیاست خود به چاپ رسانده که در آن آمده است: «سه رییس‌جمهور اخیر ایران با وجود تفاوت‌های آشکاری که به لحاظ دیدگاه‌ها و سیاست‌ها با یکدیگر داشتند، به سرنوشتی تقریبا یکسان مبتلا شدند. هاشمی و احمدی‌نژاد که در آغاز کار خود به عنوان رییس‌جمهور از حمایت تام جناح راست بهره‌مند بودند، در اواخر کار، با این جناح به تقابل پرداختند و تا مرز تبدیل شدن به اپوزیسیون نظام پیش رفتند. قطعا معرفی کردن رییس‌جمهور مورد تأیید نظام به عنوان شخصیتی که می‌توان او را اپوزیسیون نظام دانست، درباره خاتمی که خاستگاهی غیر از جناح راست داشت، آسان‌تر بود. اما اینکه چرا هرکس در مسند ریاست‌جمهوری ایران قرار می‌گیرد در ‌‌نهایت با اندکی تفاوت، به ورطه تقابل با نهادهای محافظه‌کار کشیده می‌شود، سوالی است که عباس سلیمی‌نمین پاسخ آن را در رابطه دولت‌ها با حیاط‌خلوت‌های اقتصادی نظیر دانشگاه آزاد می‌داند. او معتقد است جناح راست در تلاش برای کسب عقبه اقتصادی پیشرو‌تر از جناح چپ بوده است».
 
سلیمی نمین در این مصاحبه همچنین اشاره‌ای به حاشیه‌های دولت کرده و در خصوص برکناری وزیر اطلاعات می‌گوید: «رهبری از آقای احمدی‌نژاد پرسیدند که شما می‌خواهید چه کسی را جایگزین وزیر اطلاعات کنید؟ آقای احمدی‌نژاد هیچ گزینه‌‌ای معرفی نکرد و گفت من خودم می‌خواهم سرپرست وزارت اطلاعات شوم. برای رهبری مشخص بود که می‌خواهند وزارت اطلاعات را در شرایط بدون درگیری به دست افراد غیرقابل اعتماد بسپارند».

نسل کشی مسلمانان در میانمار که این روز‌ها اعتراض بسیاری را در ایران برانگیخته است و روز گذشته در سخنان رهبر انقلاب هم به آن اشاره شد، در صفحات بسیاری از روزنامه‌های صبح امروز بازتاب داشت. ملت ما با تصویری دردناک از یکی از قربانیان این نسل کشی از سکوت سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری در قبال قتل عام مسلمانان میا‌نمار نوشت و از درخواست ایران از سازمان ملل برای ورود و حمایت از مسلمان این کشور خبر داد.
 
روزنامه ایران امروز هم در ادامه گزارش روز گذشته خود که از هجمه‌های داخلی برای نسبت دادن گرانی‌ها به عملکرد دولت نوشته بود، امروز در مطالبی مفصل‌تر به این موضوع پرداخته است؛ اما جالب‌تر از آن، یادداشت امروز این روزنامه به قلم محسن ذاکری با نام «گشت ارشاد مهربانم آرزوست» است که نویسنده در آن یادآور شده که در شماره پیشین علت مخالفت دکتر احمدی‌نژاد با گشت ارشاد و مبانی فکری متناظر این رویکرد را بیان کرده و اکنون بر آن است تا برخی نظرگاه‌های حامیان این طرح را معرفی کند و در مقام نقد و جرح آن برآید.

وی در این یادداشت می‌نویسد: «درد موافقان و مخالفان گشت ارشاد در موضوع حجاب و عفاف یگانه است، تفاوت اما آنجاست که ما بر خلاف موافقین گشت ارشاد، درمان این معضل را نه تنها در این شیوه نمی‌یابیم که بهترین راه برای گسترش بدبینی به حجاب و آفرینش نگاه منفی، در پی گرفتن همین شیوه غلط است و از این روست که برخی تحلیل‌های سیاسی از آن ارائه می‌دهند، چرا که وضوح و روشنی بی‌نتیجه بودن این شیوه را در نوردیده و در مقام نقض غرض ایستاده است. موافقان و مخالفان گشت ارشاد، همه در این مسأله که بدحجابی پدیده‌ای ناخوشایند است، متفقند؛ اما نگاه ما در این نکته بارز می‌گردد که سیاهی را با سیاهی شستن، نه راه است نه ره به جایی خواهد برد. بدحجابی اگرچه ناخوشایند است اما برخورد گشت ارشادی، تحقیر، درگیری، ایجاد فضای امنیتی ـ پلیسی و آشفتن روان ملت، پدیده‌ای ناخوشایند‌تر است که عواقبش گریبانگیر مردم و مسئولین خواهد شد، پس آنان که در اندیشه حراست و حفاظت از این نظام مقدس هستند می‌بایست پیشگام نقد و جرح گشت ارشاد باشند».
 



یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, :: 22:18 ::  نويسنده : Hadi
آیا ماه مبارک رمضان به ما کمک می‌کند تا جلوه‌های مسلمانی و انسانی خود را بهتر به نمایش بگذاریم؟ این خبر با نظرهای شما نوشته و تکمیل می‌شود.

هر ساله، آغاز ماه مبارک رمضان در سراسر دنیا با تغییراتی در سبک زندگی مسلمانان همراه است؛ تغییراتی که هم برخاسته از فرهنگ ناب اسلامی است و هم اینکه در سال‌های اخیر، به عنوان فرهنگ مشخصهٔ مسلمانان در سرتاسر جهان شناخته می‌شود.

البته ناگفته نماند که به جز تغییر وعده غذایی مسلمین، رفتار و سکنات آن‌ها هم دستخوش تغییرات گسترده‌ای می‌شود.

اگر تجربه سفر به یکی از کشورهای مسلمان را در این ماه داشته باشید، می‌بینید که در بیشتر این کشور‌ها در این ماه‌ها، سفره‌های افطار گسترده‌ای برای اطعام فقرا در سرتاسر شهر گسترده می‌شود. رفتار کسبه با مردم و به ویژه فقرا بسیار مهربانانه‌تر است و اساسا این ماه را ماه عید فقرا می‌خواند. کسبه با مشتری‌ها با مدارای بیشتری رفتار می‌کنند و همه تلاش دارند تا در ماه رحمت الهی، گوشه‌هایی از رحمت را به یکدیگر نشان دهند.

در ایران، هرچند گویا این سنت‌ها در گذشته در رگ زندگی مردم مسلمان ما جاری بوده، اکنون به فراموشی سپرده شده است.

بنابراین، باید پرسید، آیا ماه رمضان در زندگی ما ایرانی‌ها هم تغییراتی پدید خواهد آورد؟ آیا مناسبات اجتماعی در این ماه تحت تأثیر قرار می‌گیرد و متفاوت می‌شود؟ کسبه با مشتریان و ما با فقرا مهربانتر می‌شویم؟ آیا ماه رحمت الهی به ما کمک می‌کند تا جلوه‌های مسلمانی‌مان را بیشتر به نمایش بگذاریم؟



یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, :: 22:17 ::  نويسنده : Hadi
چند روز پس از وقوع انفجار در محل ساختمان شورای امنیت ملی سوریه که به کشته شدن چند تن از مقامات عالی‌رتبه نظامی این کشور انجامید، درگیری‌ها در این کشور همچنان ادامه دارد. با این حال، اخبار حاکی از آن است که بشار اسد با یک راهبرد جدید، درصدد است اقتدار دولتی را بار دیگر در کشور برقرار سازد.

چند روز پس از وقوع انفجار در محل ساختمان شورای امنیت ملی سوریه که به کشته شدن چند تن از مقامات عالی‌رتبه نظامی این کشور انجامید، درگیری‌ها در این کشور همچنان ادامه دارد. با این حال، اخبار حاکی از آن است که بشار اسد با یک راهبرد جدید، درصدد است اقتدار دولتی را بار دیگر در کشور برقرار سازد.

 پایگاه خبری «دبکا فایل»، وابسته به محافل امنیتی رژیم صهیونیستی، در گزارشی اختصاصی از اوضاع سوریه نوشته است که بشار اسد توانسته خود را به سرعت از تشویش و آشوب پدید آمده بر اثر انفجارهای اخیر،‌‌ رها کرده و سیاست‌های جدیدی را در پیش بگیرد.

بنا بر این راهبرد، اسد یک فرماندهی جدید برای مبارزه با شورشیان ایجاد کرده که ژنرال «ماهر اسد»، برادر کوچکترش در رأس آن است. وی همچنین ژنرال «علی مملوک» را به ریاست سرویس امنیت و ژنرال «حافظ مخلوف» را به سمت فرمانده نظامی دمشق منصوب کرده است.

افزون بر این، «فهد جاسم الفریج» نیز به عنوان وزیر دفاع جدید سوریه سوگند یاد کرد.

در ادامه این گزارش آمده، با وجود بی‌ثباتی‌های پدید آمده، ارتش سوریه به سرعت به خدمت خود بازگشت و هیچ نشانه‌ای از شوک یا تزلزل در سطوح فرماندهی دیده نمی‌شود.

بنا بر این گزارش، تا مدت ۴۸ ساعت، ارتش توانست شورشیان را از منطقه «میدان» دمشق بیرون کند و در زمانی که برخی رسانه‌ها بر تصرف دو مسیر ارتباطی میان سوریه و عراق تمرکز کرده بودند، واحد فرماندهی جدید سوریه آغاز به کار کرده و در یک حرکت تاکتیکی، درصدد انتقام‌گیری از ترکیه به واسطه دخالتش در انفجار دمشق برآمده بود.

بر این اساس، دولت سوریه راه را برای ورود اعضای گروه «پ.ک.ک» از عراق به مناطق کردنشین شمال سوریه باز کرده و به آن‌ها اجازه داده است، در طول مرز ترکیه، پایگاه‌های عملیاتی برپا کنند.

این کار، سه نتیجه فوری خواهد داشت:

۱ ـ دولت اسد، با قرار دادن پایگاه‌هایی در اختیار «پ.ک.‌ک» برای اقدام علیه آنکارا، خواهد توانست اقلیت دو، سه میلیون نفری کرد سوریه را (که ۱۰ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند) آرام کرده و اطمینان حاصل کند که آنها به شورش‌های ضددولتی نخواهند پیوست.

۲ ـ با اطمینان یافتن از وفاداری کرد‌ها، دولت سوریه می‌تواند نیروهای مستقر در آن مناطق را برای مبارزه با شورشیان به مناطق دیگر بفرستد.

۳ ـ ترکیه که تاکنون به عنوان پایگاهی برای شورشیان موسوم به «ارتش آزاد سوریه» عمل کرده، خودش از مرز جنوبی با سوریه، با یک تهدید استراتژیک روبه‌رو می‌شود.

در حقیقت، اسد به این نتیجه رسیده که با وارد کردن نیروهای «پ.ک.ک» به سوریه و نیز دادن وضعیت نیمه خودمختار به مناطق کردنشین، می‌تواند کرد‌ها را برای به دست آوردن موقعیتی مشابه در آن سوی مرز با ترکیه تشویق کرده و به اقدام علیه دولت آنکارا وادارد.

دبکافایل در پایان می‌نویسد: «پ.ک.ک» نیز به سرعت به این سیاست اسد پاسخ داده است. انفجار خط لوله کرکوک ـ جیحان که وظیفه انتقال یک چهارم نفت صادراتی عراق به ترکیه را بر عهده دارد، کاری بود که از طریق «پ.ک.ک» انجام شده و مستقیم ترکیه را هدف قرار داده است.
 



یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, :: 22:14 ::  نويسنده : Hadi